fbpx

סקירה: +NapUp Fly – כרית לטוס איתה

מאת אלדד מטמון | Eldad Matmon

לפני כשלושה שבועות יצאה חברת Alldeal, בעלת מותג NapUp, עם קמפיין מימון המונים עבור כרית ייחודית שמיועדת לאנשים שרוצים לישון טוב בטיסה, מבלי לקנות מקום במחלקת עסקים או מחלקה ראשונה. האם היא מקיימת? לקחתי את דגם NapUp Fly + לסיבוב קטן בעולם וחזרתי עם מספר תובנות.

את הכרית קיבלתי באריזה המקורית שלה, שהיא למעשה מעין תיק קטן ומעוצב, שמשתלב מצויין עם סט המזוודות, כך שמעבר לאיחסון הכרית, תוכלו להשתמש בה גם לאיחסון דברים קטנים אחרים.  הכרית מגיעה מקופלת ועם הוראות "התקנה" פשוטות שמנחות כיצד לחבר את שני חלקי הכרית ואיך לקשור אותה למושב בטיסה.  דגם הפלוס מגיע גם עם חיבור לאוזניות באמצעות הרמקול המובנה, בניגוד לדגם הרגיל שמגיע בלעדיו.

NapUp Fly | תמונה: יח"צ

כאמור, הכרית מורכבת למעשה משני חלקים, כאשר החלק האחורי מרופד ועוטף את הראש גם בשני צדדיו, והחלק הקדמי הוא זה שמכסה את העיניים מהאור הטורדני והוא גם זה ש"נועל" את הכרית על הראש ומונע ממנו להחליק לצד בזמן השינה.

Ad image

קשירת הכרית למושב מלווה קצת בחוסר נעימות, אך בעיקר בגלל המבטים של האנשים שלא מבינים מה לעזאזל אתם מחברים למושב. מעבר לכך, החיבור נעשה באמצעות חיבורים פשוטים. אני למעשה לא ממש הצלחתי לחבר את זה בצורה נכונה לכיסא עצמו מבלי להפריע לאדם שמאחוריי אך כפיתרון, חיברתי את הרצועות לכרית הפשוטה הקיימת במושב שעולה ויורדת, מה שאיפשר לי גם כוונון נוסף לנוחות מירבית.  נראה שגם מבנה הכיסא הוא גורם מכריע בכל מה שקשור בהלבשת הכרית.

NapUp Fly | תמונה: יח"צ

אז אחרי שחיברתי את הכל, הגיע הזמן לנסות לנמנם. הכרית עצמה נוחה ואפילו נעימה. את כיסוי העיניים הייתי צריך לכוונן קצת יותר כדי שבאמת ישב בנוחות על הפנים אך הכיוונון היה קל, כי החיבור נעשה באמצעות חיבורי סקוטץ' – פיתרון פשוט וקל אך קצת מרעיש אם אתם צריכים יותר מניסיון אחד.   כשהכל מסודר ונוח, "התפניתי" לישון.  הכרית אכן קיימה את מה שהיא מבטיחה ומנעה מהראש לזוז לצדדים בזמן השינה (וגם את המבוכה שבכך). היא יותר נוחה ורכה מהכרית המובנית של הכסא, אך היא קצת מחממת את האוזניים במהלך השינה, שזה למעשה מה שהעיר אותי בסוף.

NapUp Fly | תמונה: יח"צ

מעבר לתחום השינה, הכרית מסייעת גם בתחום הבידור. כשהתעוררתי גיליתי ששכחתי בבית את החיבור החוטי לאוזניות האלחוטיות שלי, ולכן לא יכולתי להשתמש בהן במטוס (מתי יעברו כבר לחיבור אלחוטי לאוזניות?). בשל המצב העגום "נאלצתי" לבחון לאורך כל הטיסה את הרמקול המובנה שיש בכרית, ואני חייב לציין שהייתי די סקפטי. בכרית מוטמע רמקול די איכותי שמגיע גם עם כבל וחיבור אוזניות 3.5 מ"מ לחיבור בין הכרית למערכת הבידור של המטוס.  הרמקול עצמו הוא די עוצמתי כדי שגם האדם שלידך יספוג קצת מהסאונד שהוא מפיק, ולכן מומלץ שלא להגביר עד הסוף. יחד עם זאת, אין צורך להגביר יותר מדי כי הסאונד מופנה ישירות אל האוזניים, כך שגם בווליום נמוך הצלחתי להנות מהסאונד של הסרט / סדרה שצפיתי. למען הסר הספק, כדי לצפות באותו סרט לא נדרש להוריד את כיסוי העיניים או את כל מערך הכרית, אלא פשוט לקפל מעט את כיסוי העיניים שנשאר למעלה.

NapUp Fly | תמונה: יח"צ

כשהגיע שוב הזמן לחזור לישון, השארתי את הכבל מחובר והפעלתי את אחד הפלייליסטים שהיו במערכת הבידור של המטוס. הכרית חזרה על אותה חוויה קודמת, אך בשימוש עם הרמקול, נראה שהאוזניים התחממו קצת יותר מהפעם הקודמת, ספק אם בגלל הלבישה הממושכת או השימוש שקדם לשינה.

שורה תחתונה

כרית השינה במטוס היא גאדג'ט שנחמד לנסות אותו אם אתם מתקשים לישון במטוס. היא נוחה, נעימה ואפילו הצליל מהרמקול המובנה שלה נשמע לא רע בכלל. יחד עם זאת, חלק מההרכבה הפשוטה לעיתים מסובכת ובעיית החימום באוזניים קצת מפריעה לתפקוד השוטף, כך שתצטרכו להתרענן ולהוריד אותה מדי פעם (או רק את כיסוי העיניים שנועל אותה לראש), או להחליט שאתם שמים אותה רק לשינה.

הפרוייקט גייס עד עכשיו כמעט 52 אלף דולרים, כאשר הסכום הנדרש עמד על כ-30 אלף בלבד ועוד 17 ימים עד לסוף הפרוייקט. תמורת 35 דולרים תוכלו עדיין לרכוש את הדגם הרגיל שמגיע ללא חיבור האוזניות ואילו עבור 49 דולרים תוכלו לרכוש את דגם הפלוס.

שתפו כתבה
עורך ראשי
עקוב:
ממקימי האתר ועורך ראשי | מעל לעשור בעולם ההייטק ובעל ניסיון רב בכתיבה טכנולוגית, לצד הופעות טלוויזיוניות ב׳סוגר עניין׳ עם שי גולדן בערוץ 13.