באסיפת בעלי המניות השנתית שנערכה אמש (חמישי, 06.11), אישרו משקיעי חברת טסלה (Tesla Inc) את חבילת התגמול הפוטנציאלית עבור המנכ"ל אילון מאסק, ששוויה עשוי להגיע ל-1 טריליון דולר. מדובר בתוכנית התגמול הגדולה ביותר שאושרה אי פעם בהיסטוריה התאגידית.
ההצבעה עברה ברוב של יותר מ-75% מהקולות, וזאת למרות התנגדות פומבית ונוקבת מצד משקיעים מוסדיים בולטים וגופי ייעוץ. קרן העושר הנורבגית (Norges Bank), המחזיקה התשיעית בגודלה בטסלה, הודיעה מראש כי תצביע נגד. אליה הצטרפו חברות ייעוץ הפרוקסי המובילות ISS ו-Glass Lewis, שהמליצו למשקיעים לדחות את ההצעה בטענות הנוגעות להיקפה העצום ולפוטנציאל הדילול המשמעותי של בעלי מניות קיימים.
מנגד, דירקטוריון החברה, בראשות היו"ר רובין דנהולם, ניהל קמפיין אגרסיבי לאישור התוכנית. הדירקטוריון טען כי אישור החבילה חיוני להבטחת המשך מחויבותו ומעורבותו של מאסק בהובלת החברה לשלב הבא שלה, במיוחד לאור הצהרותיו הקודמות של מאסק, לפיהן הוא אינו חש בנוח לפתח את חזון הבינה המלאכותית והרובוטיקה של טסלה מבלי להחזיק בנתח שליטה משמעותי יותר (כ-25%).

חשוב להדגיש כי חבילת התגמול אינה מובטחת. היא מבוססת כולה על עמידה ביעדים שאפתניים ביותר בעשור הקרוב, המחייבים את מאסק להוביל את החברה להצלחה מסחרית בפרויקטים עתידניים, ובראשם השקת צי הרובוטקסי (מוניות אוטונומיות) וייצור המוני של הרובוט האנושי "אופטימוס". התשלום המלא מותנה בכך שמאסק יצליח להזניק את שווי השוק של טסלה לכ-8.5 טריליון דולר.

בנאום שנשא לאחר ההצבעה, אמר מאסק: "זה לא רק פרק חדש עבור טסלה, זה ספר חדש. והספר החדש הזה עוסק בהגדלה מסיבית של ייצור רכבים והאצת ייצור אופטימוס". מאסק הוסיף כי טסלה עשויה להידרש להקים מפעל שבבים ענק ("Terafab") משלה, מכיוון שתחזיות הייצור של הספקים הנוכחיים אינן מספיקות לשאיפות החברה.
חבילת תגמול זו מחליפה תוכנית קודמת בשווי מיליארדי דולרים שנפסלה בשנה שעברה על ידי שופטת בבית המשפט בדלאוור. כתגובה חלקית לפסיקה, העבירה טסלה את מקום הרישום התאגידי שלה למדינת טקסס.
