זו הידיעה שאף גיימר לא רצה לשמוע, אבל רבים חששו ממנה: ההמתנה הארוכה ממילא למשחק המצופה ביותר בהיסטוריה, Grand Theft Auto VI, התארכה שוב. חברת Rockstar Games, בפצצה שהטילה הערב (חמישי) על קהילת הגיימינג, הודיעה כי המשחק יידחה פעם נוספת. התאריך החדש, וכולנו תקווה שגם הסופי, נקבע ל-19 בנובמבר 2026.

האנחה הקולקטיבית שנשמעה ברחבי הרשת הייתה כמעט מחרישת אוזניים. המשחק, שכזכור היה אמור לנחות במקור בסתיו 2025, כבר נדחה פעם אחת למאי 2026. כעת, הדחייה הנוספת הזו מזיזה אותו חצי שנה נוספת קדימה, ומשלימה מעל 13 שנים תמימות מאז יציאת קודמו, GTA V, ב-2013.
13 שנים וספירה: למה שוב פעם?
בהודעה הרשמית והלקונית שפרסמה, Rockstar דבקה בנרטיב המוכר: המשחק זקוק ל"ליטוש נוסף". החברה התנצלה על הארכת ההמתנה, אך הדגישה כי החודשים הנוספים הללו חיוניים כדי "לספק את המשחק ברמת הגימור שהשחקנים מצפים לה ומגיעה להם".
קשה להתווכח עם הלחץ האדיר שמונח על כתפי המפתחים. GTA V מכר למעלה מ-200 מיליון עותקים והפך לתופעה תרבותית. הציפייה היא לא רק למשחק המשך, אלא לאירוע מכונן שיגדיר מחדש את תעשיית הגיימינג. הסטנדרט ש-Rockstar הציבה לעצמה, במיוחד אחרי יצירת המופת Red Dead Redemption 2, הוא כמעט בלתי אפשרי.
מסתיו 2025 לנובמבר 2026: רכבת ההרים של הדחיות
הסאגה הנוכחית היא שיעור בדחיית סיפוקים. כל דחייה ב-GTA 6 מציתה מחדש את הדיון הבוער ברשת: האם עדיף לקבל משחק מושלם מאוחר יותר, או להסתכן בשידור חוזר של השקות כושלות כמו זו של Cyberpunk 2077? הקהילה חצויה בין תסכול עמוק לבין הבנה זהירה.

מי שפחות סבלניים הם המשקיעים בוול סטריט. ההודעה על הדחייה, שמשמעותה דחיית הכנסות של מיליארדי דולרים לשנה הפיסקלית הבאה, שלחה את מניית החברה האם, Take-Two, לצניחה של כ-7% במסחר המאוחר.
אז למה בעצם אנחנו מחכים?
ובכן, אנחנו מחכים למה שאמור להיות הדבר הגדול הבא. הטריילר הראשון, ששבר שיאי צפייה בדצמבר 2023, הציג בפנינו את מדינת ליאונידה (גרסת פלורידה) ואת העיר Vice City בגרסה מודרנית, מורחבת ופוטו-ריאליסטית. לראשונה בתולדות הסדרה, נקבל צמד גיבורים, ג'ייסון ולוסיה, הגיבורה הנשית הראשונה בסדרה.
ההבטחה היא לעולם פתוח דינמי ועצום, עם מערכות חברתיות ויראליות בתוך המשחק ורמת פירוט שטרם נראתה. דיווחים בתעשייה מדברים על עולם מורכב פי שניים או שלושה מזה של GTA V, מה שמסביר את הקושי הטכני העצום.
Rockstar מהמרת בגדול. היא מהמרת על כך שהמוניטין שלה לאיכות בלתי מתפשרת יחזיק מעמד מול התסכול הגובר. המשחק יושק תחילה לקונסולות ה-PlayStation 5 ו-Xbox Series X/S, כששחקני ה-PC יצטרכו, כרגיל, להמתין עוד יותר. עד נובמבר 2026, נראה שהרחובות הווירטואליים של לוס סנטוס ימשיכו לשלוט.
