חברת yes תאפשר לכם לדרג את התוכן שמעניין אתכם

אלדד מטמון | Eldad Matmon
פורסם על ידי אלדד מטמון | Eldad Matmon - עורך ראשי

yes משיקה היום ממשק VOD פרסונלי המשלב המלצות צפייה אישיות חכמות ופיצ’רים מתקדמים.
לדבריה של yes, במהלך השנה האחרונה עבדה החברה על אלגוריתם חכם אשר מטרתו להנגיש לצופים תוכן המותאם במיוחד עבורם על פי הרגלי הצפייה שלהם, וזאת מתוך מגוון התוכן אותו מציעה החברה.

מקור תמונה: יח”צ

האלגוריתם יודע לשכלל בין הרגלי הצפייה של הצופים, דירוגי תכנים שבוצעו על ידם, תכנים שנצפו בממיר, תכנים פופולריים ועוד ולהמליץ על התכנים המתאימים עבורם. ככל שרמת המעורבות של הצופים תהיה גבוהה יותר (צפייה, דירוג וכדומה), המערכת תלמד להכיר אותם טוב יותר. בנוסף, הצופים יוכלו לקבל המלצות לתכנים אשר דומים לתכנים שהם צפו בהם (על בסיס ז’אנר, נושא, שחקנים, בימאים וכו’) המבוססות על צפיות של אנשים אחרים שצפו באותו התוכן.

צפיית Binge כמו בחו”ל

הממשק החדש צפוי לאפשר גם לראשונה צפיית Binge רציפה ודירוג תכנים. בעת צפייה בסדרה, הממשק יאפשר לעבור לצפייה בפרק הבא בלחיצת כפתור אחת. בנוסף, כאשר הצופה מתחיל לראות פרק מסדרה, באופן אוטומטי הפרק הבא ייכנס לספרייה ייחודית ב-VOD אשר תציג במרוכז את כל הפרקים הבאים של כל הסדרות בהן הלקוח צופה.

מקור תמונה: יח”צ

כמו כן, בדומה לאתרי תוכן גדולים ומובילים בחו”ל כמו IMDB של חברת Amazon ו- Rotten Tomatoes, המאפשרים לגולשים לדרג סרטים, סדרות, תכניות טלוויזיה ועוד, הממשק יאפשר לצופים לתת ציונים לתכנים בהם הם צופים ולהשפיע על המלצות הצפייה שלהם. הדירוג המשוכלל של כל תוכן יוצג לצופים על מנת שיוכלו ליהנות מ”חוכמת ההמונים”.

מקור תמונה: יח”צ

למקרה שזה נראה לכם מוכר

בעולם שמציע שפע אינסופי כמעט בכל תחום אפשרי, הצעות ערך פרסונליות הן מחויבות המציאות. חברות בכל התחומים משקיעות משאבים רבים כדי לפתח פתרונות פרסונליים המקלים על תהליכי הבחירה של הלקוחות ומציעים עבורם מוצרים המתאימים לצרכיהם המדויקים. Amazon למשל, מציעה לכל לקוח המחפש מוצר לרכישה, מוצרים דומים מאותו הסוג או מוצרים משלימים על סמך רכישות של כלל הלקוחות. ענקית האופנה ASOS ממליצה ללקוחות על דגמים ספציפיים מתוך המגוון העצום שברשותה על בסיס הסגנון העיצובי של המוצרים שרכשו. מגמה זו בולטת כמובן גם אצל ספקיות הטלוויזיה המובילות בעולם כמו Apple, amazon, Comcast ו- Sky, אשר החלו להציע לאחרונה ממשקי VOD פרסונליים מתקדמים ללקוחות כדי להעצים את חווית הלקוח ולהקל עליו בתהליכי קבלת ההחלטות השונים.

בנוסף, מנויי Sting TV, שירות הטלוויזיה האינטרנטי מבית yes, וודאי יכירו את הצגת התכנים הפרסונליים שכן הפיצ’ר המדובר קיים בשירות כבר מרגע השקתו.  עד היום התבסס הפיצ’ר על פי נתוני הצפייה ב-VOD והשווה אותו לתכנים דומים שמציעה החברה, אך כעת נראה שחברת האם מעוניינת לפענח יותר את הרגלי הצפייה של קהל הלקוחות שלה ובהתאם גם להביא תכנים עתידיים שיתאימו לטעמם. אם תשאלו אותנו, זה רק עניין של זמן עד שהאלגוריתם החדש יוטמע גם בטלווזיה של סטינג.

השירות החדש יתעדכן באופן אוטומטי וללא תשלום נוסף החל מהיום ובמהלך החודשים הקרובים לכלל לקוחות yes בעלי ממירים מתקדמים המנויים לשירות ה-VOD.

שתפו כתבה
פורסם על ידי אלדד מטמון | Eldad Matmon עורך ראשי
ממקימי האתר ועורך ראשי | מנהל מוצר ביום וסקרן טכנולוגי בכל רגע נתון. אוהב פיתרונות טכנולוגים ותמיד מחפש את הדבר המרגש הבא שישתלט על העולם. נהנה מכל העולמות וכל מערכות ההפעלה ובעל זוית ביקורתית על כל חידוש שיוצא. בעל ניסיון רב בכתיבה טכנולוגית וכן הופעות טלוויזיוניות ב׳סוגרים עניין׳ עם שי גולדן בערוץ 13. ממקימי אתר The Verifier, יוצא איחוד האתרים GSM-Israel ו-TechIT של אבי דוד. | סלולרי: iPhone 14 Pro סלולרי: Pixel 7 Pro שעון חכם: Apple Watch S7 שעון חכם: Pixel Watch