לאחר ההכרזה אמש (ראשון, 11.02) של חברת פלאפון על השקת שירות ה-eSIM בישראל, עכשיו מגיעה התשובה של סלקום, פרטנר והוט מובייל שהודיעו גם הן היום (שני, 12.02) על השקת שרות eSIM בישראל, שיאפשר ללקוחות להחליף כרטיסי SIM פיזיים בפרופילים דיגיטליים שניתנים להפעלה ולשינוי באופן מרחוק.
השרות החדש יציע גמישות ונוחות רבות למשתמשים, שיכולים להוסיף, להחליף או לבטל תוכניות תקשורת בלחיצת כפתור, ללא צורך בהגעה לחנות או בהמתנה לקבלת כרטיס SIM חדש.
השרות החדש יהיה זמין למכשירים שתומכים בטכנולוגיית eSIM, שהיא כרטיס SIM מוטמע בלוח המעגלים של המכשיר. הטכנולוגיה הזו מאפשרת למכשיר להתחבר לרשתות שונות שמציעות שרותי eSIM, ולהחליף ביניהן בקלות. הטכנולוגיה תומכת גם בשימוש בשני מספרים באותו המכשיר, אחד פיזי ואחד דיגיטלי, ובכך מאפשרת למשתמשים להפריד בין חיים פרטיים לעסקיים, או לחסוך בעלויות רווחה בנסיעות לחו"ל.
השרות החדש יהיה זמין ללקוחות הספקיות השונות בתנאים שונים, בהתאם לתוכניות המנוי שלהם. סלקום, שהשיקה את השרות בשיתוף עם חברת Amdocs, תאפשר ללקוחות להוריד את הפרופיל הדיגיטלי שלה באמצעות קוד QR שישלח למייל או לטלפון שלהם. פרטנר, שהשיקה את השרות בשיתוף עם חברת Thales, תאפשר ללקוחות להוריד את הפרופיל הדיגיטלי שלה באמצעות אפליקציה מיוחדת שיש להוריד מהחנות המתאימה. הוט מובייל, שהשיקה את השרות בשיתוף עם חברת IDEMIA, תאפשר ללקוחות להוריד את הפרופיל הדיגיטלי שלה באמצעות קוד QR שיש לסרוק באפליקציה של החברה.
הספקיות הגדולות בישראל מבטיחות שהשרות החדש ישפר את חוויית השימוש של הלקוחות, ויאפשר להם להתאים את התקשורת שלהם לצרכים ולמצבים השונים. השרות יהיה גם ידידותי לסביבה, כיוון שהוא יפחית את הצורך בייצור ובפינוי של כרטיסי SIM פיזיים. השרות יהיה גם יעיל יותר לתיירים שמגיעים לישראל, שיכולים להשיג תוכנית תקשורת מותאמת למשך השהות שלהם, בלי להמתין לקבלת כרטיס SIM חדש או לשלם עלויות רווחה גבוהות.