אפליקציית הניווט הפופולרית גוגל מפות היא חינמית לשימוש. אולם, בדומה לשירותים רבים אחרים של גוגל (Google), גם בשירות המפות מסתמכים על פרסומות כדי לממן את פעילותה. על פי הדיווחים, ענקית החיפוש בודקת פורמט פרסום חדש המציג חלונות קופצים במהלך הניווט, המעודדים משתמשים לסטות מהמסלול לביקור במיקומים ממומנים.
משתמש גוגל מפות, אנתוני היגמן, היה הראשון שזיהה ופרסם את הפורמט החדש ברשת החברתית X (טוויטר לשעבר), המציע את האפשרויות "ביטול" ו"הוספת עצירה" כדי להוסיף מיקום ממומן לנתיב הניווט. לפי היגמן, חלון קופץ המפרסם רשת חנויות נוחות צץ באופן אוטומטי בזמן שעבר ליד תחנת דלק ליד אטלנטיק סיטי שבמדינת ניו ג׳רזי ארה״ב.
היגמן הבהיר שהוא לא "חיפש דלק או אוכל או כל דבר אחר" וציין שפורמט הפרסום "היה מאוד מסיח את הדעת".
גוגל משתמשת זה מכבר בפרסומות עסקים מקומיים כדי להפנות משתמשים להתקשר או לבקר במיקומים ממומנים. מודעות במפות Google עשויות להופיע כמקומות מוגדרים על המפה או בתוצאות החיפוש כאשר משתמשים מחפשים עסקים בקרבת מקום, למשל, כאשר אנשים מחפשים "קפה לידי".
בעוד שחלונות קופצים אלו עשויים להיות נדירים במפות Google, ענקית החיפוש בדקה אותם בעבר באפליקציית הניווט האחרת שלה, Waze. לא ניתן לדעת אם גוגל בחרה במספר משתמשים מוגבל כדי לבדוק את המים או אם פורמט הפרסום החדש יגיע ליותר אנשים בימים הקרובים.