גוגל עושה Waze: חלונות קופצים המפצירים לבקר במיקומים ממומנים

אבי דוד
פורסם על ידי אבי דוד

בגוגל בוחנים פונקציה חדשה באפליקציית הגוגל מפות הפופולרית - משתמשים מדווחים על פופ אפ שקופץ במהלך הניווט ומפציר בהם לעצור במקומות ממומנים. על המשתמש יש אפשרות לבחור לעצור באותו בית עסק או לדחות זאת. הפיצ׳ר הנ״ל מוכר מאוד לישראלים שמשתמשים ב-Waze. לא אהבנו.

אפליקציית הניווט הפופולרית גוגל מפות היא חינמית לשימוש. אולם, בדומה לשירותים רבים אחרים של גוגל (Google), גם בשירות המפות מסתמכים על פרסומות כדי לממן את פעילותה. על פי הדיווחים, ענקית החיפוש בודקת פורמט פרסום חדש המציג חלונות קופצים במהלך הניווט, המעודדים משתמשים לסטות מהמסלול לביקור במיקומים ממומנים.

עדכון גוגל מפות \ תמונה: גוגל

משתמש גוגל מפות, אנתוני היגמן, היה הראשון שזיהה ופרסם את הפורמט החדש ברשת החברתית X (טוויטר לשעבר), המציע את האפשרויות "ביטול" ו"הוספת עצירה" כדי להוסיף מיקום ממומן לנתיב הניווט. לפי היגמן, חלון קופץ המפרסם רשת חנויות נוחות צץ באופן אוטומטי בזמן שעבר ליד תחנת דלק ליד אטלנטיק סיטי שבמדינת ניו ג׳רזי ארה״ב.

היגמן הבהיר שהוא לא "חיפש דלק או אוכל או כל דבר אחר" וציין שפורמט הפרסום "היה מאוד מסיח את הדעת".

Ad image

גוגל משתמשת זה מכבר בפרסומות עסקים מקומיים כדי להפנות משתמשים להתקשר או לבקר במיקומים ממומנים. מודעות במפות Google עשויות להופיע כמקומות מוגדרים על המפה או בתוצאות החיפוש כאשר משתמשים מחפשים עסקים בקרבת מקום, למשל, כאשר אנשים מחפשים "קפה לידי".

בעוד שחלונות קופצים אלו עשויים להיות נדירים במפות Google, ענקית החיפוש בדקה אותם בעבר באפליקציית הניווט האחרת שלה, Waze. לא ניתן לדעת אם גוגל בחרה במספר משתמשים מוגבל כדי לבדוק את המים או אם פורמט הפרסום החדש יגיע ליותר אנשים בימים הקרובים.

שתפו כתבה

פורסמו לאחרונה

הסקר השבועי

Polls

הסקר השבועי: דגם האייפון 16 הבא שלי הוא

View Results

Loading ... Loading ...

תישארו מחוברים