חברת גוגל (Google) ממשיכה להוביל בתעשיית החיפוש וממשיכה להציג חידושים כדי לשמור על המשתמשים ולא לאבד אותם למתחרים. לאחרונה, החברה הציגה את תכונת AI Overviews במנוע החיפוש שלה, אך תכונה זו עוררה מחלוקת בשל תוצאות "הלוסינציות" שגרמו למשתמשים להתבלבל. לפי דיווחים חדשים, גוגל חסמה תחילה את משתמשי אפל מלגשת לתכונה זו, במטרה לעודד אותם לעבור מספארי לכרום או לדפדפנים אחרים.
בתחילה, גוגל שאפה שמשתמשי ספארי ירגישו את החסרון בתכונת ה-AI Overviews ויעברו לכרום. הרעיון היה להפחית את התלות באפל ובספארי, וכך להקטין את התשלומים הכבדים שגוגל משלמת לאפל עבור מעמדה כמנוע החיפוש המוגדר כברירת מחדל בספארי, תשלומים שהגיעו עד 20 מיליארד דולר.
עם הזמן, גוגל הבינה שהמהלך מעורר התנגדות רבה. על פי דיווחים, מנהלי גוגל שקלו לשלב את תכונת ה-AI Overviews באפליקציות הניידות של גוגל בלבד ולא בספארי. אולם, לבסוף הם החליטו לא לנקוט בצעד זה.
למרות הניסיונות, גוגל מתקשה לשכנע את משתמשי ספארי לעבור לכרום. החברה רצתה שהמשתמשים יתקינו את כרום או דפדפנים אחרים כדי להדגיש את היתרונות של התכונה החדשה. עם זאת, התכונה לא הצליחה להשאיר חותם משמעותי בשל המחלוקות סביב תוצאות "הלוסינציות". לבסוף, גוגל בחרה להציע את תכונת ה-AI לכל המשתמשים, כולל אלו המשתמשים בספארי.
המאבק של גוגל להעביר את משתמשי ספארי לכרום לא היה מוצלח במיוחד. החברה עדיין משתפת הכנסות עם אפל, והמצב לא נראה שישתנה בקרוב.