בחודש שעבר (יולי 2022), ערכה חברת גוגל (Google) אירוע פנימי למספר יצרניות טלוויזיות והציגה בפניהם את החידושים שבאים בקרוב לשרות הוידאו יוטיוב (YouTube).
על פי מספר הדלפות של מסמכים פנימיים שהגיעו לאתר Protocol, בגוגל מתכוונים בקרוב לאפשר למשתמשים לצפות ביותר תכנים על גבי הטלוויזיות החכמות. המתחרה לטיקטוק והרילס של אינסטגרם, קצרים (Shorts) של יוטיוב צפויים לצאת ממסך הסמארטפון ולהגיע אל המשתמשים גם בטלוויזיות החכמות המבוססות GoogleTV, כך נוהגים בגוגל לדבר כאשר מדובר במוצר של החברה בכל הקשור לטלוויזיה.
אך הכוונה היא כמובן כי שרות הסרטונים הקצרים Shorts בדרך לאפליקציית יוטיוב בכל טלוויזיה חכמה תומכת. בכך, גוגל תרחיב את החשיפה לסרטונים הקצרים מלבד מסכי הסמארטפון והטאבלטים, ובקרוב גם בטלוויזיות חכמות שמגיעות עם אפליקציית יוטיוב.
מלבד הסרטונים הקצרים, השיקה היום (23.08) ענקית הוידאו יוטיוב מקום חדש שכולו מוקדש לפודקסטים – https://www.youtube.com/podcasts. מדובר בסנונית ראשונה של יוטיוב אשר מעוניינת להגיע לכמה שיותר קהל של עוקבים בכל הקשור לתוכניות פודקאסטים. כאשר השוני בין ספוטיפיי ואפל פודקאסט, שביוטיוב הפודקאסטים הם בוידאו. בכך יוטיוב לוקחת לעצמה יתרון עצום אל מול ספוטיפיי ואפל. משתמשים נוהגים להתחבר לדמויות, ופחות לקולות.
אין ספק כי עם השקת Shorts לטלוויזיות החכמות, ביוטיוב יוכלו לסמן לעצמם צעד אחד נוסף על מנת להגיע לכמה שיותר משתמשים ולהנגיש את השרות בתחרות שלא תהיה לה אחרת אל מול טיקטוק ואינסטגרם.