תמונה: Pixabay

משתמשי סדרת האייפון 12 מדווחים על בעיות מסך שונות

אלדד מטמון | Eldad Matmon
פורסם על ידי אלדד מטמון | Eldad Matmon - עורך ראשי

סדרת האייפון 12, שהושקה אך לא מזמן, תופסת לא מעט כותרות, החל מהצהרותיה של אפל (Apple) על מלאי מוגבל, וכן על השקות גלובאליות שמתעכבות במדינות בעולם, ביניהן גם בישראל. אך עד שהמכשירים יגיעו לארץ הקודש, משתמשים שכבר קיבלו לידם כמה מדגמי המכשירים החדשים, מדווחים על בעיות שונות הקשורות במסך.

מסך “צהוב”

כמה משתמשים בודדים שזכו לקבל לידיהם את מכשירי האייפון 12 והאייפון 12 פרו, החלו לדווח על גוון צהבהב שהופיע במסך המכשיר.  על פי אותם דיווחים, המצטברים לאיתם ב-‘רדיט’ ונוספים, הגוון הצהוב מופיע ללא שינוי מכוון בהגדרות ומסתמן כבעייתי לאחר שבוצעו כל הניסויים לתקן זאת בהגדרות המכשיר.   אם גם אתם זכיתם לאחוז באחד המכשירים, וחושבים שגם לכם מופיעה הבעיה החדשה, כדאי לוודא קודם שהגדרות המכשיר אינן מכוונות על מצב נגישות הקשור למסך או נוחות לעיניים, שלמעשה משנה את צבע המסך בצורה מכוונת.

דוגמה להבדלים בצבעי המסך מאחד המשתמשים בפורום של אתר MacRumors:

תמונה: אחד מהמשתמשים בפורום MacRumors

כדי לוודא או לתקן זאת דרך ההגדרות:

  1. הכנסו למסך ההגדרות (Settings)
  2. ביחרו ב’נגישות’ (Accessibility)
  3. לחצו על ‘תצוגה וגודל טקסט’ (Display & Text Size)
  4. רדו למטה וודאו שפילטר הצבע מכובה (Color Filters)
  5. אם הוא כבוי ואתם עדיין חווים את הבעיה, הפעילו אותו והמשיכו הלאה
  6. אחרי שהפעלתם, בחרו בגוון צבע (Color tint)
  7. שחקו עם המכוונים בתחתית המסך עד שתגיעו לגוון הרצוי

במידה והשינוי בהגדרות לא עבד ואתם עדיין חווים גוון צהבהב במסך, זה זמן טוב ליצור קשר עם אפל ולהמשיך טיפול במסגרת האחריות.

בעיות מגע במסך

לאחרונה עולים דיווחים גם ממשתמשים בודדים באייפון 12 מיני, שנשלח לאחרונה ללקוחות. אותם משתמשים מתלוננים על בעיות מגע במסך, המתרחשות בעיקר במסך הנעילה. על פי הדיווחים, החלקת מסך הנעילה עם הבוהן לעיתים לא מזוהה כמו גם לחיצה על פיצ’ר הפנס. יחד עם זאת, נראה ששאר האצבעות עובדות טוב יותר בביצוע הפעולות הללו, והבעיה לכאורה נפתרת עבור כל האצבעות כאשר המסך נפתח.

כמה משתמשים טוענים כי מקור אפשרי לבעיה הוא ההולכה, וזאת מאחר שכשהאייפון 12 מיני מחובר לחשמל עם מטען, הבעיה מורגשת פחות עד בכלל לא, אך זו לא טענה גורפת.  לא ברור עדיין אם זו בעיה נקודתית או כללית באותם מכשירים, ואם הדבר יכול להפתר גם בעדכון תוכנה מאשר החלפה או תיקון של המכשיר.

אפל טרם התייחסה לבעיות הללו באופן רשמי וסביר להניח שלא נראה התייחסות לכך בזמן הקרוב, שכן החברה מתמודדת עם בעיות מלאי חמורות הנובעות על פי דיווחים מקשיי ייצור הקשורים בין היתר גם למגפת הקורונה. הדיווחים מעלה מצטרפים לדיווחים נוספים ממשתמשים הטוענים כי קיבלו מכשירים עם סדקים, שריטות או שברים בזכוכית המצלמה.  שימו לב למכשירים שלכם וממשו את האחריות במידה וראיתם משהו לא תקין.

שתפו כתבה
פורסם על ידי אלדד מטמון | Eldad Matmon עורך ראשי
ממקימי האתר ועורך ראשי | מנהל מוצר ביום וסקרן טכנולוגי בכל רגע נתון. אוהב פיתרונות טכנולוגים ותמיד מחפש את הדבר המרגש הבא שישתלט על העולם. נהנה מכל העולמות וכל מערכות ההפעלה ובעל זוית ביקורתית על כל חידוש שיוצא. בעל ניסיון רב בכתיבה טכנולוגית וכן הופעות טלוויזיוניות ב׳סוגרים עניין׳ עם שי גולדן בערוץ 13. ממקימי אתר The Verifier, יוצא איחוד האתרים GSM-Israel ו-TechIT של אבי דוד. | סלולרי: iPhone 14 Pro סלולרי: Pixel 7 Pro שעון חכם: Apple Watch S7 שעון חכם: Pixel Watch
Leave a comment

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *