fbpx

פייסבוק תשיק משקפיים חכמים עם המותג רייבן בשנה הבאה

מאת אלדד מטמון | Eldad Matmon

באירוע Facebook Connect שקיימה ענקית הרשת החברתית לפני מספר ימים, חשפה החברה כי בקרוב יחלו ניסויי ניתוח סביבה מתקדמים בעולם האמיתי, מה שצפוי בסופם להביא משקפיים חכמים ראשונים מבית Facebook כבר בשנה הבאה. המשקפיים החדשים ייוצרו בשיתוף  EssilorLuxottica – יצרנית משקפיים עבור מגוון מותגים, ביניהם גם המותג המוכר רייבן (Ray-Ban).

מודל הניסוי שצפוי להתחיל בקרוב, כחלק מ'פרויקט אריאה' (Porject Aria), כולל אבטיפוס של משקפיים עמוסות בחיישנים שונים. בניסוי ישתתפו כ-100 מעובדי החברה ותפקידם יהיה להרכיב את המשקפיים ולתעד את חיי היום יום. מטרת שלב הניסוי המדובר היא למעשה איסוף מידע ובדיקה איך המערכת מזהה את הסביבה. כדי לאפשר את איסוף המידע, פייסבוק ציידה את זוגות המשקפיים במגוון חיישנים הכוללים מצלמה כלפי חוץ להקלטה וזיהוי עצמים, מצלמה נוספת וחיישנים המופנים כלפי עיני המשתמש כדי לעקוב אחרי תנועת העין ולחבר בין התנועה לעצמים המזוהים, חיישני GPS, ברומטר, מיקרופונים ועוד.

 

Ad image

https://www.facebook.com/watch/?v=326060231941220&extid=wd7SQSKtMPqv0Y8G

 

נזכיר, בעבר הייתה זו גוגל שיזמה את פרוייקט גלאס ואיפשרה למשתמשים להתהלך ברחוב עם משקפיים בעלי קוביית זכוכית-מסך כדי לאפשר יכולות מציאות רבודה. הבעיה הכי גדולה בפרוייקט הייתה עצם העובדה שהמשקפיים צריכות להשתמש במצלמה באופן קבוע ולקלוט את כל מה שאתם רואים, מה שהיווה חדירה חמורה לפרטיות האנשים בסביבה.

בשנים האחרונות נושא הפרטיות הלך והחמיר והיום קיימות רגולציות שמגינות על משתמשים מפני שימוש באמצעי הקלטה שונים ואיחסון פרטי המשתמשים.  כחלק מהניסוי, עובדי החברה ילבשו חולצה המודיעה לסובבים שהם לובשים מכשיר שמצלם ומקליט את כל מה שסביבם. הדבר יאפשר לאותם סובבים להחליט אם להשאר באותו מקום או ללכת, או לחילופין לבקש מהעובד שלא להפעיל את המשקפיים באותו מקום.  בנוסף, המשקפיים כוללים נורת חיווי המאפשרת לאנשים לזהות האם המשקפיים פועלות או לא.

עוד אומרת החברה כי המידע יעבור הצפנה ויהיה נגיש רק לחוקרי הפרוייקט והאנשים הרלוונטיים. פרצופי אנשים ולוחיות רישוי, או פרטים מזהים אחרים, יטושטשו אוטומטית מכל החומרים המצולמים לפני שיהיו זמינים לחוקרי החברה. עוד מוסיפה פייסבוק כי המשקפיים לא משתמשות במנגנון זיהוי פנים ולא ייעשה בזה שימוש כדי להבין איזה פרסומות מוצגות לכל אדם.

 

https://www.facebook.com/watch/?v=613931202617193&extid=J17kDfrzNZzlotY4

 

כאמור, מדובר בשלב ניסויי הפתוח לעובדי החברה בלבד. תוצאות הניסוי, יחד עם תובנות נוספות של החברה, צפויות לאפשר לה להשיק משקפיים חכמים כבר בשנה הבאה. השותפה העסקית למיזם היא יצרנית של אחד מהמותגים המוכרים ביותר בתחום המשקפיים – ריי בן. בשונה מפרוייקט 'גלאס' המנוח של גוגל, המשקפיים החדשים שייחשפו ב2021 לא יהיו משקפי מציאות רבודה ולמעשה יהיו אביזר לביש חכם, שככל הנראה יתממשק עם אפליקציית פייסבוק ו/או אפליקציות נתמכות נוספות, בדומה למשקפיי Spectacles של סנאפצ'אט:

https://www.youtube.com/watch?v=5pZgcw00kig&ab_channel=Spectacles

שתפו כתבה
עורך ראשי
עקוב:
ממקימי האתר ועורך ראשי | מעל לעשור בעולם ההייטק ובעל ניסיון רב בכתיבה טכנולוגית, לצד הופעות טלוויזיוניות ב׳סוגר עניין׳ עם שי גולדן בערוץ 13.