הרשת החברתית הפופולרית בעולם לתמונות, אינסטגרם (Instagram) שבבעלות פייסבוק (Facebook), משיקה את REELS בלמעלה מ-50 מדינות מסביב לעולם, פיצ'ר שיהווה תחרות לטיקטוק (TikTok) עם צילום וידאו של עד 15 שניות.
פיצ'ר ה-REELS שזמין כבר עכשיו תחת הסטוריז באפליקציית האינסטגרם, מאפשר לצלם סרטון בודד או לערוך מספר סרטונים לכדי סרטון מלא של עד 15 שניות. בעת הקלטת הוידאו, ניתן להוסיף אפקטים מתוך גלריה שזמינה בעת הצילום ואף בעריכת ה-REELS בסיום. כמו כן, ניתן להוסיף אלמנטים לסרטונים שיצרתם ואף להוסיף קטעי אודיו או לבחור מוזיקה מתוך הספרייה שמציעה אינסטגרם.
לאחר פרסום ה-REELS, ניתן לקבוע שיהיה זמין רק לעוקבים או כציבורי, וכמו פוסטים וסטורי אחרים, ה-REELS יופיעו גם תחת לשונית ה-Explorer בהתאם.
בדומה למה שעשתה לסנאפצ'אט עם פיצ'ר הסטורי, באינסטגרם רוצים למשוך בחזרה את היוצרים והקהל מתוך טיקטוק הפופולרית ואולי אפילו לנצח אותה. בנוסף, נראה כי התזמון הוא מושלם כי טיקטוק נמצאת כיום בבעיות בארה"ב, כשהנשיא טרמפ מעוניין לחסום את האפליקציה בעיקר לנוכח הסיבה שמקורה בסין. יחד עם זאת, מיקרוסופט הודיעה כי היא מעוניינת ברכישת האפליקציה הפופולרית, כך שאם הרכישה אכן תתקיים עד ה-15 בספטמבר, טיקטוק תורשה להשאר בארה"ב, דבר שיכול לעשות לא מעט חיים קשים לאינסטגרם ולחחשיפה ל-REELS.