פייסבוק (Facebook) אמנם לא קיימה את אירוע המפתחים המסורתי שלה F8 השנה, אך זה לא מנע ממנה לחשוף שורת פיצ'רים נדרשים בתקופה כל כך רלוונטית. לאחד הפיצ'רים קוראים Rooms והוא הולך לעשות כאב ראש ללא מעט חברות המציעות שירותי שיחות וידאו המוניות (אהממ Zoom).
פיצ'ר ה"חדרים" החדש (Rooms) הוא למעשה פלטפורמת וידאו חדשה המסוגלת לארח כרגע עד 50 אנשים בו זמנית. כל משתמש פייסבוק למעשה יוכל לפתוח חדר משלו ולארח בשיחת וידאו חברים, משפחה, קהילה, או כל חוג אנשים אחר. מאחר ועדיין מדובר ברשת חברתית, כל משתמש בפייסבוק יוכל לסייר בין חדרים שנפתחו בקבוצות ואירועים שונים, ולבחור בחדר הרלוונטי עבורו. במידה ותרצו קצת פרטיות עם המשפחה או חברים, תוכלו ליצור חדר שרק הם יוכלו להכנס ואף לנעול אותו מפני כניסה של אחרים.
Introducing Messenger Rooms, group video calls that you can start and share via @messenger @facebookapp and soon @instagram @whatsapp and @portalfacebook. We're testing Rooms in a few countries now and plan to roll it out globally in the coming weeks. pic.twitter.com/kQWb2nbPzY
— Meta (@Meta) April 24, 2020
בניגוד לכמה מהחברות המתחרות, ביניהן Zoom הפופולרית לאחרונה, שיחות הוידאו בחדרים יתאפשרו ללא הגבלת זמן. בנוסף, פייסבוק המשיכה ודרכה על אחת היבלות של אותה מתחרה המוזכרת והציגה את האפשרות להחליף את הרקע בו אתם נמצאים, אך היא לא הסתפקה בזה. בניגוד ל"זום", הרקעים שתוכלו להחליף ב Rooms יהיו למעשה רקעי 360, ככה שגם אם תזוזו בחדר, הרקע מאחוריכם ישתנה בהתאם למיקומכם.
if you enjoy Zoom virtual backgrounds, Facebook just raised the bar with 360-degree augmented reality backgrounds for its new Messenger Rooms (👀 @houseparty) https://t.co/9N2lx5WmQF pic.twitter.com/Vph7VoKHzZ
— Chris Fox (@thisisFoxx) April 24, 2020
הפיצ'ר ישולב תחילה באפליקציית המסנג'ר בשם Messenger Rooms ובהמשך יתווסף גם לווטסאפ (WhatsApp), אינסטגרם (Instagram), והמסך החכם של פייסבוק – Portal. כל אלה יחלקו את פלטפורמת החדרים עם אפשרויות זהות. כשחושבים על זה, הדבר הוא רק מתבקש, במיוחד לאחרונה, כשאינסטגרם החלה לשלב שיחות וידאו, וקיבולת המשתתפים בשיחות הוידאו בווטסאפ עולה.
זה אולי אחד הדברים שפלטפורמות כמו Zoom צריכות לפחד ממנו, כי פייסבוק אוהבת לחסל את המתחרים, ומנצלת את כל מה שטרנדי. כזכור, פייסבוק זיהתה את הפוטנציאל בסטורי של סנאפצ'אט ואימצה אותו באינסטגרם, מה שגרם לסנאפצ'אט לצנוח בכמות המשתמשים הפעילים. בנוסף, לא לפני מעט זמן ראינו שפייסבוק עובדת גם על פיצ'רים מתחרים לטיקטוק וכעת נראה שהיא פולשת לתחום שיחות הוידאו המרובות.
הפיצ'ר יהיה זמין תחילה במדינות מסוימות, כמו בריטניה כרגע, ומשתמשים נבחרים, ויורחב אל שאר המשתמשים בשבועות הקרובים.