כבר באפריל האחרון הצהירה הרשת החברתית כי היא שמה לה למטרה להציג ולקדם תוכן אותנטי ומקורי יותר, על פני תוכן שברובו חסר משמעות אך מקודם באמצעות קליק בייטס (כותרות שמעוררות עניין לעומת התוכן האמיתי בכתבה) או לחילופין באמצעות הגברת מעורבות בצטרה מלאכותית הכוללת הנעה ללחיצה על לייק, שיתוף או תיוג חברים שהייתם דוחפים במדרגות. אתמול (יום ב', 18.12) הודיעה החברה כי לאחר עבודת מחקר לא קטנה, אותם עמודים צפויים להרגיש ירידה במידת הנראות וכמות התנועה לעמוד/אתר כאמצעי הענשה.
עבור המשימה, פייסבוק הקצתה צוות ייעודי שסקר מאות פוסטים המשתמשים באותה טכניקה ופיתח מודל מבוסס machine learning שיהיה מסוגל לזהות פוסטים זהים בעתיד. האלגוריתם המאומן צפוי להפחית את כמות הפוסטים מאותם עמודים ובהמשך אף יעניש עמודים שישתמשו באופן שיטתי בצורת הגברת המעורבות הזו.
יחד עם זאת, פייסבוק אומרת כי פוסטים של אנשים המבקשים עזרה בגיוס תרומות, מציאת אנשים שנעלמו, בקשות אינדיבידואליות עבור טיפים לטיולים וכדומה, לא צפויים להפגע מהמהלך.
פייסבוק מדווחת כי היא עושה ותמשיך לעשות מאמצים רבים כדי לקדם תוכן אותנטי ככל האפשר ולמזער את תופעת הפוסטים שמספימים את הפיד באמצעות תוכן לא רלוונטי או כותרות מטעות.
האם האלגוריתם המשופר של פייסבוק יידע באמת לעשות את ההבחנה הנכונה או שדפי פייסבוק ואתרים רבים צפויים למצוא את עצמם מחוץ לפיד שלכם בשל סינון לא נכון? פייסבוק שיחררה מדריך המלמד איך להמנע מלייצר פוסטים שנוגדים את חוקי האלגוריתם ואף נותנת תקופת חסד של מספר שבועות עבור אותם אתרים ששיטת הגברת המעורבות הזו הייתה גורם דומיננטי ברשת החברתית.