fbpx

הסוף לשקט? בקרוב פרסומות באפליקציית וואטסאפ

מאת אבי דוד | Avi David

זוכרים את אותה הבטחה לאורך כל התקופה בה אנו משתמשים באפליקציית המסרים הפופולרית וואטסאפ כי לעולם לא נקבל פרסומות? נו, אז הבטיחו. נראה כי כל זה עומד להשתנות ממש בקרוב. על פי פרסום באתר הישראלי Geektime שחשף, כי באפליקציית וואטסאפ עובדים על ניסוי פנימי של החברה ובו בודקים כיצד ניתן יהיה לשלב תוכן פרסומי כאשר זה לא יפריע למהלך השימוש באפליקציה.

על פי הפרסום, נודע כי תוכנית הניסוי מתמקדת כעת על חברות אשר תהיה להן הכוח לשלוח "פרסומות" בדמוי הודעה אשר תתקבל כביכול מאיש קשר (מפרסם), כאשר ההודעה שתכנס תאפשר למשתמש לקבל תוכן שיווקי ולא על ידי שילוב של פרסומות כפי שאנו מכירים אותן היום. הדבר יאפשר לחברת האם פייסבוק להחזיר את כל הכסף בו השקיעה החברה בעת שרכשה את אפליקציית המסרים וואטסאפ בסכום של 21 מיליארד דולר. סכום אשר אינו נתפס, ואנו ששאלנו מהיכן יגיע הכסף בחזרה, להלן התשובה.

Ad image

פרסומות בוואטסאפ?

אם הפרסום אכן נכון, אנו צפויים לקבל פרסומות באופן שיווקי מבלי שאלו יפריעו לחווית השימוש. עוד עולה מתוך הפרסום, כי למשתמש תהיה אפשרות של יציאה מתוך תוכנית הפרסום. הכוונה לא לאפשר לאותו מפרסם לתקשר עם המשתמש בעתיד.

עניין הפרסומות בוואטסאפ הוא עניין של זמן בלבד. כיצד ואיך, אנו נדע זאת בהמשך. מי שחשב שבפייסבוק לא יחזירו את ההשקעה שלהם ויתנו למעלה ממיליארד משתמשים להנות מבלי פרסומות כדי שיחשוב שוב. רק לפני פחות משנה עוד היו גובים דולר של שימוש לשנה שלמה בשרות, אך מאז הרכישה, בוטל עניין רכישת המנוי השנתי ובעצם פייסבוק וואטסאפ הפכו את השרות לגמרי בחינם.

Ad image

לא הכל זה כסף: ומה בעניין העברת המידע? 

הבעיה המרכזית מאז פייסבוק רכשה את וואטסאפ היא העברת המידע בין האפליקציות. בפייסבוק הבינו את הפוטנציאל ואלו ביצעו את הרכישה. דבר אשר הניב לחברה לא מעט מידע של שיחות בין אנשים באפליקציה שזה מועבר לפייסבוק על מנת לספק למשתמשים פרסומות מותאמות אישית. זה לא מספיק שבפייסבוק אוספים מידע מתוך הפייסבוק מסנג'ר שמאזין לנו כל הזמן, וזה מעביר לחברה את השיחות שלנו שעוברות לטקסט וזה מופיע לנו בתור פרסומות בעת הגלישה בין אם זה באתר או באפליקציה. לא מעט מדינות מנסות לעצור את המהלך הנ"ל על מנת לחסום את הגישה של פייסבוק עם וואטסאפ על מנת ששתי אלו יעיברו את המידע של המשתמשים על מנת להתאים את אותן פרסומות ופוסטים ממומנים למשתמשים וזאת על מנת להגן על המשתמשים ובמיוחד לא לפגוע בפרטיות.

אם אכן נקבל פרסומות שיווקיות בצורה כזאת או אחרת בוואטסאפ, האם תמשיכו לעשות שימוש באפליקציה או שתעברו לשימוש באפליקציות הודעות אחרות כגון טלגרם ועוד. שתפו אותנו בתגובות.

שתפו כתבה
עורך משנה
עקוב:
ממקימי האתר ועורך משנה | פנבוי של אפל אבל שומר חסד נעורים למיקרוסופט. מומחה SEO והתמיכה הטכנית של הצוות באתר. לאבי ניסיון רב בכתיבה טכנית ועבודה בתחום - בין היתר היה שותף ב-GSM-Israel ובעל אתר טכנולוגי עצמאי בשם TechIT. | סלולרי: iPhone 16 Pro Max מחשב: MacBook Pro Late 2018 15" טאבלט: iPad Pro 11" שעון חכם: Apple Watch Ultra