שלוש שנים לאחר שהציגה אותו לראשונה, מיקרוסופט מעדכנת כי דפדפן ה-Edge לא עמד בציפיות בתחרות מול גוגל כרום והיא פונה לדרך חדשה עם דפדפן חדש. הדפדפן החדש יהיה מבוסס Chromium, פרוייקט קוד פתוח לדפדפנים מבית גוגל, שנמצא בדפדפנים נוספים מוכרים כמו Opera ו-Yandex הרוסי.
כשמיקרוסופט שיחררה את דפדפן ה-Edge לעולם לפני 3 שנים היא הציבה לעצמה מטרה להפוך את הדפדפן למוביל בשוק, ולעקוף בעיקר את כרום של גוגל, שמדורג היום בין הדפדפנים המהירים והבטוחים היום בשוק. ברמת הנראות אמנם מיקרוסופט הציגה חידוש ויזואלי אך ברמת מנוע התפעול של הדפדפן, EdgeHTML לא הצליח לגבור על זה של Chromium.
הדפדפן של גוגל נהנה מפופולריות יתרה בכל הפלטפורמות עליהן הוא מותקן וזאת בשל מגוון סיבות הכוללות נוחות שימוש, מגוון תוספים חיוניים ופיתוחים בלעדיים שמציעה עבורו גוגל. מפתחים רבים מעדיפים להשתמש בו כסטנדרט לבדיקות ופיתוחים עליהם הם עובדים בשל מהירות העיבוד והעבודה שלו, ורמת הנוחות. את גוגל כרום תוכלו למצוא כיום במחשבי PC ו-Mac וגם במכשירים ניידים שונים.
מיקרוסופט לעומת זאת די כשלה בכל מה שגוגל הצליחה לעשות. מעבר לרמת הביצועים שלא הצליחה להדביק את הקצב עם כרום, מאגר התוספים של דפדפן ה-Edge נותר דל במיוחד מאחר שמפתחים רבים העדיפו שלא להשקיע את זמנם בנתח השוק הקטן עליו חולש אותו דפדפן, לצד הרגולציה המוגבלת של מיקרוסופט. ייתכן כי גם המאמצים של מיקרוסופט לדחוף את הדפדפן שלה באמצעות התראות תכופות למשתמשים ועצם הסרת דפדפן הכרום מה-Windows Store, יצרו נגדו אנטיגוניזם שרק הגביר את החלטת המשתמשים שלא להשתמש בו.
הדפדפן החדש, שיישא את שם הקוד 'אנהיים' (Anaheim), צפוי לתת את אותה הפונקציונאליות ומהירות שמספק היום גוגל כרום – אתרים ייטענו בצורה מהירה ויציבה יותר, ופיתוח תוספים יהיו מטלה פשוטה יותר למפתחים שירצו להגיע לפלח השוק החדש, אם יתפתח.
החברה צפויה להכריז על תוכניות הפרוייקט בהמשך השבוע יחד עם פרטים נוספים. עצם ההחלטה על המעבר לדפדפן מבוסס כרומיום מבשר כי מיקרוסופט מחליטה להרים ידיים ולהכנע בתחרות הספציפית הזאת מול גוגל, אך האם מיקרוסופט תוכל לעשות את זה טוב כמו המתחרות? את זה נדע בהמשך.
מה דעתכם? מיקרוסופט עושה צעד נכון שהיא זונחת את אדג' ומתקדמת לדפדפן חדש מבוסס כרומיום? שתפו אותנו בתגובות