fbpx

רק עניין של זמן: Whatsapp בונה פלטפורמה לעסקים. האם הפרסומות קרובות מתמיד?

מאת אלדד מטמון | Eldad Matmon

זה כבר זמן מה שתוכנת המסרים הפופולרית ווטסאפ בוחנת את כניסתה לשוק העסקי. נראה שהאפליקציה החינמית שמאפשרת כיום לבצע שיחות קוליות, טקסט ווידאו ללא תשלום הגיעה למיצוי והחליטה שדרוש לה מודל עסקי רווחי יותר.

בהודעת שהתפרסמה בבלוג החברה אתמול, מתארת את הצורך שזיהתה עקב פניות רבות אליה בנושא, המדברות כולן על היחסים בין בעלי עסקים אל לקוחותיהם. לטענת החברה, רבים מהעסקים עושים שימוש באפליקצייה ליצירת קשר ללקוחות או ל"דיוור" בזמן אמת לגבי מבצעים והטבות שונות. נוסף על כך, אותם עסקים העלו את הצורך בהפגנת נוכחות רשמית, על מנת לבטל את שאלת הזהות של העסק שמתעוררת אצל כל לקוח כשהוא מתקשר עם אותו מספר טלפון.

חלק מהפתרונות שהעלתה החברה באותה הודעה כלל את האפשרות למתן "תג ירוק", בדומה ל-V הכחול של פרופילים מאומתים בפייסבוק, כך משתמשים יוכלו להיות בטוחים שהם מתקשרים עם החברה הנכונה ולא מספר טלפון מתחזה. עוד פיתרון שרמזה ווטסאפ הוא בניית פלטפורמה לעסקים קטנים וחברות, שככל הנראה יתבסס על תצורת Whatsapp Web – השירות האינטרנטי של החברה המאפשר לכם להשתמש באפליקציה מהמחשב.  הפלטופרמה עשויה לכלול אפשרות דיוור אוטומטית, ניהול לקוחות ואולי אפילו צ'אט בוט שיענה לכם בצורה אוטומטית לשאלות נפוצות. אגב, אין מן הנמנע שבעתיד תראו פרסומות בתצורות שונות באפליקציה הקיימת, כדוגמת באנרים בראש האפליקציה וכו.

Ad image

בחודשים הקרובים תבצע החברה ניסוי עם מספר חברות כדי לנסות ליישם את מה שלמדה. במידה ותבחר החברה לשלב פרסומות בפלטפורמה הקיימת, ייתכן ונבחין בנהירה של משתמשים אל אפליקציות המסרים המקבילות, כדוגמת טלגרם או Allo של גוגל.

מהי אפליקציית המסרים המועדפת עליכם? אם זו ווטסאפ, האם תעברו אל המתחרה? שתפו אותנו בתגובות.

שתפו כתבה
עורך ראשי
עקוב:
ממקימי האתר ועורך ראשי | מעל לעשור בעולם ההייטק ובעל ניסיון רב בכתיבה טכנולוגית, לצד הופעות טלוויזיוניות ב׳סוגר עניין׳ עם שי גולדן בערוץ 13.