הדואו של מיקרוסופט \ מקור: מיקרוסופט

מיקרוסופט מבטלת את פרוייקט ה-Surface Fold; לא תייצר יותר סמארטפונים

הסמארטפון החלומי של מיקרוסופט נגנז • פטנט חדש חושף את ה-Surface Fold, בעל מערך מצלמות בדומה לאייפון עם גב מגנטי וכפתור פתיחת המסך • מיקרוסופט לא תשחרר עדכוני אנדרואיד עתידיים לדגמי ה-Surface Duo וה-Surface Duo 2.

אבי דוד | Avi David
פורסם על ידי אבי דוד | Avi David - עורך משנה

בינואר 2023, פורסם שמיקרוסופט ביטלה את תוכניותיה לשחרר את Surface Duo 3 עם שני מסכים, ובמקום זאת פנתה לעיצוב של סמארטפון מתקפל מסורתי יותר עם מסך מתקפל פנימי ומסך כיסוי חיצוני. המכשיר היה אמור לכלול ציר של 180 מעלות, מערך מצלמות משולש בגב המכשיר ויחס גובה-רוחב גבוה יותר.

המכשיר, שקיבל את שם הקוד Neon, בוטל לאחר שחברת מיקרוסופט (Microsoft) צמצמה את השקעותיה בתחום החומרה של Surface באביב 2023. הודות לפטנט חדש שהתפרסם ב-Patently Apple, אנו יכולים לראות כיצד המכשיר היה אמור להיראות.

תמונה: Patently Apple

הפטנט מציג מערך מצלמות משולש הממוקם בגב המכשיר, בדומה למערך המצלמה של האייפון. העדשות ממוקמות בצד שמאל של בליטת המצלמה שנמתחת לכל אורך החלק העליון של גב הטלפון.

המסכים, הן החיצוני והן הפנימי המתקפל, היו מקצה לקצה וכללו חיישני מצלמה בתצוגה לצילומי סלפי ושיחות וידאו. מקורות ציינו שהמכשיר היה אמור לכלול אביזרים מגנטיים שהיו מתחברים לגב המכשיר, והפטנט מפרט את ההיבט הזה של העיצוב.

תמונה: Patently Apple

הפטנט מתאר אביזר מעמד מגנטי שיכול היה להתחבר לטלפון במגוון זוויות, בהתאם לשאלה אם הטלפון פתוח או סגור. הרעיון דומה מאוד לאקוסיסטם ה-Magsafe של אפל.

מקורות נוספים מדווחים שהמכשיר היה אמור לכלול כפתור הפעלה שהיה יכול לפתוח את הטלפון מבלי הצורך לפרק את שני החצאים באצבעות.

תמונה: Patently Apple

למרבה הצער, הפטנט הזה הוא כנראה רק זכר לפרויקט שלא יראה אור יום. מיקרוסופט זנחה את מאמציה בתחום הסמארטפונים מבוססי אנדרואיד, ואין לה תוכניות לשחרר עדכוני אנדרואיד משמעותיים נוספים ל-Surface Duo 2, שנמצא עדיין בתקופת תמיכה פעילה, כך שעדכונים כמו אנדרואיד 15 הם בגדר חלום שלא יתגשמו.

שתפו כתבה
פורסם על ידי אבי דוד | Avi David עורך משנה
עקוב:
ממקימי האתר ועורך משנה | פנבוי של אפל אבל שומר חסד נעורים למיקרוסופט. מומחה SEO והתמיכה הטכנית של הצוות באתר. לאבי ניסיון רב בכתיבה טכנית ועבודה בתחום - בין היתר היה שותף ב-GSM-Israel ובעל אתר טכנולוגי עצמאי בשם TechIT. | סלולרי: iPhone 14 Pro Max מחשב: MacBook Pro Late 2018 15" טאבלט: iPad Pro 11" שעון חכם: Apple Watch Ultra