עתיד הגיימינג על פי מיקרוסופט (Microsoft) נשען על שני עמודי תווך מרכזיים: נגישות מקסימלית להמונים וכוח עיבוד מתקדם לחוויית פרימיום. בפודקאסט רשמי של החברה, ג'ייסון רונלד, בכיר בחטיבת הדור הבא של Xbox, סיפק הצצה לאסטרטגיה הכפולה של החברה, הכוללת מהפכה צפויה בשירות Xbox Cloud Gaming לצד פיתוח הדור הבא של קונסולת ה-Xbox עם דגש חסר תקדים על בינה מלאכותית.

בצד הנגישות, מיקרוסופט מכוונת לשבור את חסם המחיר של הגיימינג בענן. כיום, שירות ה-xCloud זמין רק כחלק מחבילת Game Pass Ultimate היקרה (₪53.99 לחודש בישראל, $19.99 בארה"ב). רונלד אישר כי החברה בוחנת דרכים להפוך את השירות ל"הרבה יותר זול ונגיש", מה שמחזק הערכות קודמות על השקת מסלול מינוי חדש ומוזל. מהלך כזה יאפשר לשחקנים רבים יותר, במיוחד בשווקים חדשים, ליהנות מספריית המשחקים העצומה ישירות מהענן למגוון מכשירים, ללא צורך בחומרה יקרה. האיתות הזה מגיע בתקופה של תחרות גוברת, בעיקר מול שירות GeForce Now של Nvidia, ומסמן את כוונתה של מיקרוסופט להפוך את הגיימינג בענן למוצר צריכה המוני.

במקביל למהפכת הנגישות, מיקרוסופט משקיעה משאבים אדירים בפיתוח קונסולת ה-Xbox הבאה, שם הדגש הוא על כוח וחדשנות טכנולוגית. רונלד חשף כי החברה משתפת פעולה עם AMD בתכנון "חומרה ייעודית שתאפשר את הדור הבא של חוויות המשחק". גולת הכותרת של שיתוף הפעולה הזה היא פיתוח "שבבי סיליקון ייעודיים שיאפשרו את הדור הבא של יכולות הבינה המלאכותית".
המשמעות היא שהקונסולה הבאה לא רק תהיה חזקה יותר, אלא גם חכמה יותר. מיקרוסופט מתכננת לשלב טכנולוגיות כמו "רינדור נוירוני" (neural rendering), טכניקה המשתמשת ב-AI כדי ליצור גרפיקה ריאליסטית ואיכותית מאי פעם. התנסויות ראשונות עם יכולות ה-AI הללו צפויות להגיע כבר למכשיר הנייד Xbox Ally X הקרוב, שיכלול שבב NPU ייעודי. מהלך זה מראה כי מיקרוסופט רואה בבינה המלאכותית מפתח לחוויית משחק טרנספורמטיבית, שתשפיע על כל היבט, החל מהוויזואליה ועד לאינטראקציה של השחקן עם עולם המשחק.