חברת DJI, המובילה העולמית הבלתי מעורערת בשוק הרחפנים, מאשרת רשמית את כניסתה לתחום חדש ומפתיע: שואבי אבק רובוטיים. החברה הודיעה כי תכריז על המוצר הראשון שלה בקטגוריה, שייקרא DJI Romo, באירוע השקה שייערך ב-6 באוגוסט. המהלך מסמן את כוונתה של DJI למנף את הטכנולוגיות המתקדמות שלה בתחום הניווט והמיפוי, ולהביא אותן "מהאוויר אל הקרקע".
על פי סרטון טיזר רשמי שפרסמה החברה, ה-Romo יתבסס על עיצוב עגול ומוכר, ויכלול שתי מברשות צד ארוכות ומה שנראה כמערך חיישנים קדמי מתקדם הכולל מצלמה כפולה. המצלמות הכפולות מרמזות על יכולות ניווט ויזואליות (vSLAM) מתקדמות לזיהוי מכשולים ותכנון מסלול. בסרטון הוצגו שתי גרסאות לכאורה, לבנה ושקופה, אך ההערכה היא שהגרסה השקופה נועדה להדגים את הרכיבים הפנימיים של המכשיר ושל תחנת העגינה שלו, ואינה מיועדת למכירה.
בעוד שהפרטים הרשמיים מעטים, שמועות קודמות מציירות תמונה של מוצר פרימיום השואף להתחרות בצמרת השוק. על פי הדיווחים, ה-DJI Romo ימוצב כמוצר יוקרתי, עם תג מחיר שעשוי לעמוד על למעלה מ-5,000 יואן (כ-700 דולר). כדי להצדיק את המחיר, השואב צפוי לשלב רכיבים מתקדמים כמו חיישן LiDAR ומכ"ם גלי מילימטר, טכנולוגיות המוכרות היטב מרחפני החברה. שילוב כזה יאפשר יכולות הימנעות ממכשולים ותכנון מסלול ברמה גבוהה במיוחד, מה שעשוי להוות את היתרון התחרותי המרכזי של DJI.
עוד נטען כי השואב יציע יכולות שאיבה ושטיפה משולבות, וזמן סוללה מרשים של כשלוש שעות עבודה רציפה. כניסתה של DJI לשוק זה מעמידה אותה בתחרות ישירה מול שחקניות מבוססות וחזקות כמו Roborock ו-Ecovacs, שגם הן, באופן מעניין, מגיעות מהעיר שנג'ן בסין.
אין ספק שלשם המותג של DJI יש כוח אדיר שימשוך תשומת לב רבה ל-Romo עם השקתו. עם זאת, הצלחתה של החברה בשוק הרווי והתחרותי הזה תהיה תלויה ביכולתה להוכיח שהטכנולוגיה המפורסמת שלה אכן מספקת חווית ניקוי וניווט עדיפה באופן מובהק על פני המתחרים. כל הפרטים המלאים ייחשפו באירוע ההכרזה הקרוב.