בזמן שרוב יצרניות הרכב משלבות עוזרות קוליות בסיסיות ברכביהן, נראה כי טסלה (Tesla) ו-xAI עובדות על חוויה עשירה ועמוקה הרבה יותר. פירוק קוד (teardown) שבוצע על ידי ההאקר המוכר greentheonly בחשבון ה-X שלו (טוויטר לשעבר) לעדכון התוכנה האחרון של טסלה, גרסה 2025.20, חושף פרטים חדשים על שילוב העוזר הקולי המתקדם Grok ברכבי החברה.

הממצאים האחרונים מראים כי טסלה לא מסתפקת בעוזר קולי סטנדרטי, אלא בונה מערך שלם של אישיויות שונות שלנהג תהיה אפשרות לבחור ביניהן. לעשרות האישיויות שנחשפו בעבר, כמו איש קונספירציות, מספר סיפורי ילדים, רומנטי, סקסי, מטפל ומדריך מדיטציה, מצטרפת כעת אישיות חדשה: מורה לשפות, שעשויה לאפשר לנהגים ולנוסעים ללמוד ולתרגל שפה חדשה בזמן הנסיעה. בנוסף, בפעם הראשונה, התגלו בקוד התוכנה גם אייקונים ייעודיים לכל אחת מהאישיויות, מהלך שרומז כי החברה מתקרבת לשחרור התכונה, לפחות לבדיקות פנימיות בקרב עובדים.

אחד הגילויים המשמעותיים ביותר בעדכון נוגע לדרישות החומרה להפעלת Grok. על פי הממצאים, התכונה החדשה נוספת כרגע רק לגרסאות תוכנה המיועדות לרכבים המבוססים על מעבדי AMD. המשמעות היא, ככל הנראה, שרכבי טסלה ישנים יותר המצוידים במעבדי אינטל לא יקבלו את התכונה, לפחות לא בשלב ההשקה הראשוני. עם זאת, יש מקום לאופטימיות: כאשר טסלה השיקה עוזר קולי בסין, גם הוא תמך תחילה רק במעבדי AMD, אך בהמשך נוספה תמיכה גם למעבדי אינטל.

לצד החדשות על Grok, העדכון החדש חשף תכונה נוספת ומעניינת במערכת הניווט, המתמקדת בחיסכון באנרגיה. המערכת משתמשת בנתונים הנאספים מכלל צי הרכב של טסלה כדי להציע לנהג עצות פרואקטיביות לחיסכון בסוללה. לדוגמה, באפליקציית האנרגיה תוצג הודעה בסגנון: נסיעה במסלול זה מתבצעת בדרך כלל במהירות X. האט במהירות Y כדי לחסוך Z אחוזים עד סוף הנסיעה. תכונה זו יכולה להיות שימושית במיוחד בנסיעות ארוכות או כאשר מצב הסוללה נמוך.
בעוד שטסלה טרם הכריזה על תאריך יציאה רשמי ל-Grok או על מודל התמחור שלו (האם ידרוש מנוי מעבר לקישוריות פרימיום), ברור שהחברה מתכננת מהפכה בתחום האינטראקציה הקולית ברכב.