חברת סמסונג (Samsung) מתכוננת לחזרתה לשוק קסדות המציאות המדומה והמורחבת (XR) עם מכשיר חדש המכונה פרויקט מוהאן (Project Moohan), אך נראה שהיא עושה זאת בזהירות מרבית. על פי דיווח חדש המגיע מהאתר הקוריאני The Elec, ענקית הטכנולוגיה מתכננת לייצר ולהפיץ כ-100,000 יחידות בלבד של הקסדה החדשה בשלב ההשקה.

האסטרטגיה השמרנית הזו מגיעה לאחר ניסיון העבר הלא מוצלח של החברה עם משקפי ה-Gear VR, ולאור המכירות האיטיות מהצפוי של ה-Vision Pro מבית אפל (Apple). נראה שבסמסונג מעדיפים הפעם לבחון את תגובת השוק לפני שהם מתחייבים לייצור המוני. כמות של 100,000 יחידות היא נמוכה משמעותית בהשוואה למתחרות. לשם השוואה, ההערכות הן שקסדת ה-Meta Quest 3 מכרה כמיליון יחידות עד תחילת 2024, ואפל, על פי הדיווחים, מכרה כ-200,000 יחידות של ה-Vision Pro בתקופת ההשקה, מתוך מלאי רכיבים שאפשר ייצור של כ-600,000 יחידות.
הגישה הזהירה של סמסונג מובנת. כישלון ה-Gear VR לימד את החברה שהתלהבות ראשונית אינה מבטיחה הצלחה מסחרית ארוכת טווח. כעת, נראה שהיא לומדת גם מהניסיון של אפל, ומנסה להימנע ממצב של ייצור יתר והיתקעות עם מלאי גדול ויקר של מוצר שהביקוש אליו עדיין אינו ודאי.

הקסדה החדשה של סמסונג אינה פרויקט סולו. מדובר במכשיר המפותח בשיתוף פעולה הדוק עם גוגל (Google), והוא צפוי לפעול על גבי פלטפורמת Android XR הייעודית של גוגל. שיתוף הפעולה הזה הוא מה שמבדיל את הניסיון הנוכחי מקודמיו, ומעניק לו פוטנציאל להפוך למתחרה אמיתי בשוק.
שוק ה-XR אכן מראה סימני צמיחה ועניין, והטכנולוגיה עברה כברת דרך ארוכה מאז ימי הגוגל גלאס וה-Cardboard. מכשירים כמו ה-Vision Pro, על אף מחירם הגבוה והמערכת האקולוגית המוגבלת, הדגימו יכולות טכנולוגיות מרשימות שכמעט מרגישות כמו קסם. ייתכן שהשילוב בין החומרה של סמסונג, התוכנה של גוגל ותג מחיר נגיש יותר, יצליח לפצח את השוק ולהפתיע לטובה את סמסונג עצמה.
על פי השמועות הנוכחיות, תאריך ההשקה של קסדת ה-XR החדשה של סמסונג נקבע ל-29 בספטמבר. רק אז נדע האם האסטרטגיה הזהירה של החברה אכן תשתלם.