יוטיוב מפתיעה עם השקת מנוי “Premium Lite” במחיר מוזל

אבי דוד
פורסם על ידי אבי דוד

ענקית הווידאו You Tube מרחיבה את אסטרטגיית המנויים עם אופציה מוזלת, בעוד היא חוגגת 125 מיליון מנויים גלובליים.

יוטיוב (YouTube) הרחיבה היום (רביעי, 05.03) את מנוי Premium Lite לשוק האמריקאי, במהלך שנועד להגדיל את בסיס המנויים שלה. המנוי החדש, שעלותו 7.99 דולר לחודש, מציע צפייה נקייה מפרסומות ברוב תכני הפלטפורמה, אך ללא תכונות נוספות כמו הורדות והפעלה ברקע.

ההשקה בארה"ב מגיעה לאחר פיילוט מוצלח בשלוש מדינות – תאילנד, גרמניה ואוסטרליה, שם יורחב השירות בשבועות הקרובים לכלל המשתמשים. יוטיוב לא חשפה נתונים ספציפיים לגבי ביצועי הפיילוט, אך העיתוי אינו מקרי – החברה חצתה לאחרונה את רף 125 מיליון המנויים הגלובליים לשירותי יוטיוב מיוזיק ופרימיום.

יוטיוב Premium Lite מהווה נדבך חדש באסטרטגיית ההכנסות של החברה. בעוד המנוי המלא, שעלותו 13.99 דולר לחודש, מציע חבילה מקיפה הכוללת גם מוזיקה ללא פרסומות ואפשרויות הורדה והפעלה ברקע, המסלול המוזל מכוון לקהל שמעוניין בעיקר בהסרת הפרסומות, שהפכו לאגרסיביות יותר בשנים האחרונות.

Ad image

"המטרה היא לאפשר לכל אחד ליהנות מיוטיוב בדרך שמתאימה לו," הסביר ג'ק גרינברג, מנהל מוצר ב-YouTube Premium, בהודעה שפרסמה החברה. "אנחנו מבינים שיש צופים שמעוניינים בעיקר בצפייה נקייה מפרסומות בתחומי עניין ספציפיים – משחקים, קומדיה, בישול או תוכן לימודי."

התזמון של ההרחבה מעניין במיוחד לאור הגידול בשימוש בחוסמי פרסומות והתחרות הגוברת מצד פלטפורמות סטרימינג אחרות. לפי הערכות, יוטיוב מנסה למצוא איזון בין הגדלת הכנסות ממנויים לבין שמירה על מודל הפרסום שהוא הבסיס העסקי של החברה.

החברה מדגישה כי הרחבת מודל המנויים תורמת גם ליוצרי התוכן, שמקבלים חלק מהכנסות המנויים בהתאם לצפיות בתכנים שלהם. זוהי נקודה חשובה במיוחד לאור הביקורת שספגה יוטיוב בעבר בנוגע למודל התגמול של יוצרים.

יוטיוב מתכננת להרחיב את שירות Premium Lite למדינות נוספות במהלך השנה, אך טרם פירטה את לוח הזמנים המדויק או את רשימת המדינות הבאות. אנחנו כמובן נעדכן בעת השקת המנוי החדש בישראל.

שתפו כתבה

פורסמו לאחרונה

הסקר השבועי

Polls

הסקר השבועי: דגם האייפון 16 הבא שלי הוא

View Results

Loading ... Loading ...

תישארו מחוברים