בפוסט חדש בחשבון האינטסגרם שלו, הכריז אדם מוסרי, מנכ”ל אינסטגרם, על השקת Edits – אפליקציית עריכת וידאו חדשה שנועדה להוביל את השוק המתפתח של יצירת תוכן קצר. ההכרזה מגיעה ברקע שינויים דרמטיים, כאשר TikTok ו-CapCut ירדו מהאוויר לאחרונה, אך חזרו לפעול באופן זמני בעקבות הודעתו של הנשיא טראמפ על מתן 90 ימים נוספים למציאת רוכש אמריקאי.
Edits: הכיוון החדש של אינסטגרם
אינסטגרם חשפה כי Edits תושק למשתמשי iOS החל מה-13 במרץ 2025 ותציע ליוצרים כלי עריכה מתקדמים. האפליקציה כוללת מצלמה באיכות גבוהה, יכולות עריכה מפותחות ולשונית ייחודית להשראה שמאפשרת לשתף טיוטות, לבחון סאונדים טרנדיים ולעקוב אחר רעיונות. בנוסף, משתמשים שישתפו Reels מהאפליקציה יוכלו לקבל תובנות ביצועים על האינטראקציות עם התוכן שלהם, תכונה שמכוונת להעצים את יוצרי התוכן.
במשך תקופה ארוכה, בכל הנוגע לאפשרויות עריכת וידאו, אינסטגרם הייתה מאחור ואיפשרה למתחרות שלה לפרוח. כיום CapCut, מבית טיקטוק, היא אחת האפליקציות המובילות לעריכת וידאו בקרב חובבים ויוצרי תוכן. נראה שכעת אינסטגרם מבינה את הפוטנציאל בפיתוח כלי דומה משלה.
צעד אסטרטגי
המהלך של אינסטגרם מגיע בדיוק בזמן של אי-ודאות אצל המתחרות הגדולות של אינסטגרם. TikTok ו-CapCut, שהוסרו מהאוויר, חזרו לפעול באופן זמני לאחר הכרזתו של הנשיא טראמפ כי יאפשר להן 90 ימים נוספים למציאת רוכש אמריקאי. אינסטגרם מנצלת את ההזדמנות לחזק את מעמדה בתחום הווידאו הקצר ולספק פתרונות ליוצרים המחפשים פלטפורמה חדשה. האם אינסטגרם תצליח לנצל את ההזדמנות ולהפוך את Edits לאפליקציה מובילה, או ששחקניות אחרות יצליחו לחזור ולכבוש את הבמה? הזמן יגיד.