אפל (Apple) הודיעה על הפסקת תמיכה בגיבויי iCloud במכשירים המריצים מערכות הפעלה ישנות (iOS 8 ומטה). בהודעות דוא"ל שנשלחו ללקוחות, החברה מציינת כי החל מה-18 בדצמבר 2024, לא ניתן יהיה לגבות מכשירים אלה לשירות הענן, וכל הגיבויים הקיימים יימחקו ללא אפשרות שחזור.
השינוי, שחל על מערכות הפעלה מגרסה 5 עד 8, קשור ככל הנראה למעבר של אפל למערכת CloudKit ב-iOS 9. למרות שאפל ידועה בתמיכה ארוכת טווח במוצריה, בשלב מסוים תכונות מסוימות מפסיקות לעבוד, וזה בדיוק מה שקורה כעת.
מדריך לגיבוי מידע במכשירים מושפעים:
- גיבוי באמצעות iTunes:
- התקינו את iTunes במחשב Windows או Mac (עד macOS Mojave) – להורדה לחצו כאן
- חברו את המכשיר למחשב באמצעות כבל USB
- פתחו את iTunes ולחצו על סמל המכשיר
- בחרו ב"גיבוי עכשיו" תחת "גיבויים"
- מומלץ לסמן "הצפן גיבוי מכשיר iOS" לאבטחה מוגברת
- גיבוי באמצעות Apple Devices (Windows 10/11):
- התקינו את אפליקציית Apple Devices – להורדה לחצו כאן
- חברו את המכשיר למחשב
- עקבו אחר ההוראות המוצגות על המסך
- שמרו את קובץ הגיבוי במיקום בטוח
- גיבוי באמצעות Finder (macOS Catalina ומעלה):
- חברו את המכשיר למחשב
- פתחו את Finder ובחרו במכשיר
- לחצו על "גבה את כל המידע"
- שמרו את קובץ הגיבוי
המכשירים התומכים ב-iOS 9 כוללים:
- אייפונים: iPhone 4S, iPhone 5, iPhone 5C, iPhone 5S, iPhone 6, iPhone 6 Plus, iPhone SE דור ראשון
- אייפדים: iPad 2, iPad דור שלישי ורביעי, iPad Air/Air 2, iPad mini 1-4, iPad Pro 12.9 ו-9.7 אינץ'
- iPod: דור חמישי ושישי של iPod Touch
טיפים חשובים לגיבוי:
- בצעו גיבוי מלא לפני המועד האחרון (18 בדצמבר)
- ודאו שיש מספיק מקום פנוי במחשב לגיבוי
- שמרו את קבצי הגיבוי במספר מיקומים שונים
- תעדו את הסיסמאות וקודי ההצפנה של הגיבויים
- בדקו את תקינות הגיבוי על ידי ניסיון שחזור
למשתמשים שמכשיריהם תומכים ב-iOS 9, מומלץ לשקול שדרוג למערכת ההפעלה העדכנית יותר. השדרוג יאפשר המשך שימוש בשירותי iCloud ויספק עדכוני אבטחה חשובים.
אנו ממליצים לבצע גיבויים כפולים – הן למחשב האישי והן לכונן חיצוני או שירות גיבוי מקומי אחר. זאת כדי להבטיח שהמידע החשוב שלכם יישאר מוגן גם לאחר הפסקת התמיכה בגיבויי iCloud.