OpenAI מכריזה על שדרוג משמעותי ליכולות החיפוש של ChatGPT, במהלך שעשוי לשנות את האופן שבו אנשים מחפשים ומוצאים מידע באינטרנט. התכונה החדשה משלבת את היכולות השיחתיות המתקדמות של ChatGPT עם גישה למידע עדכני מהרשת, מאפשרת קבלת תשובות מהירות עם קישורים למקורות מהימנים.
השדרוג המשמעותי מאפשר למשתמשים לקבל מידע עדכני במגוון תחומים:
- תוצאות ספורט בזמן אמת
- מידע על מניות ושווקים פיננסיים
- תחזיות מזג אוויר מדויקות
- חדשות עדכניות ממקורות מהימנים
- מידע על מיקומים ומפות
המערכת החדשה תוכננה לפשט את תהליך החיפוש. במקום לבצע מספר חיפושים ולחפור בין קישורים שונים, משתמשים יכולים לשאול שאלות בשפה טבעית ולקבל תשובות מקיפות המבוססות על מידע עדכני. החידוש המשמעותי הוא היכולת לנהל שיחה מתמשכת, כאשר ChatGPT מתחשב בהקשר המלא של השיחה כדי לספק תשובות מדויקות יותר.
OpenAI יצרה שותפויות אסטרטגיות עם מגוון רחב של ספקי תוכן מובילים, כולל:
- סוכנויות חדשות בינלאומיות כמו Associated Press ו-Reuters
- עיתונים מובילים כמו Financial Times ו-Le Monde
- מגזינים וספקי תוכן כמו Condé Nast ו-Vox Media
פאם ווסרשטיין, נשיאת Vox Media, מציינת כי "חיפוש ChatGPT מבטיח להדגיש ולייחס טוב יותר מידע ממקורות חדשותיים אמינים, מה שמיטיב עם הקוראים תוך הרחבת ההגעה של מפרסמים המייצרים עיתונות איכותית."
מבחינה טכנית, המערכת מבוססת על גרסה מותאמת של GPT-4o, שעברה אימון נוסף באמצעות טכניקות חדשניות ליצירת נתונים סינתטיים. החברה משתמשת בספקי חיפוש צד שלישי ובתוכן שמסופק ישירות מהשותפים שלה כדי לספק את המידע המבוקש.
זמינות השירות מתפרסת בהדרגה:
- זמין כעת: משתמשי ChatGPT Plus ו-Team
- בשבועות הקרובים: משתמשי Enterprise ו-Edu
- בחודשים הקרובים: משתמשים חינמיים
OpenAI מתכננת להמשיך ולשפר את יכולות החיפוש, במיוחד בתחומי הקניות והנסיעות, ולהעמיק את יכולות המחקר באמצעות סדרת OpenAI o1. בעתיד, החברה מתכננת להביא את חוויית החיפוש החדשה גם ל-Advanced Voice ו-Canvas.
מתיאס סנצ'ז, סגן נשיא בכיר בקבוצת Axel Springer, מדגיש: "כאשר בינה מלאכותית מעצבת מחדש את נוף המדיה, השותפות שלנו עם OpenAI פותחת הזדמנויות עצומות להתקדמות חדשנית. יחד, אנחנו מקדמים מודלים עסקיים חדשים שמבטיחים כי העיתונות תישאר גם אמינה וגם רווחית."