על פי דיווח חדש של רויטרס, אמזון (Amazon) מתכננת לשדרג את אלקסה, עוזרת הקול הפופולרית שלה, באמצעות טכנולוגיית בינה מלאכותית מתקדמת. לפי הדיווח, החברה תשתמש במודל Claude של חברת Anthropic, במקום לפתח מודל בינה מלאכותית משלה.
הגרסה החדשה של אלקסה, המכונה 'Remarkable', צפויה להציע יכולות מתקדמות של בינה מלאכותית יוצרת (Generative AI) כדי לענות על שאלות באופן חכם יותר. אמזון מתכננת לגבות תשלום חודשי של 5 עד 10 דולר עבור הגרסה החדשה, בעוד שהגרסה הקלאסית של אלקסה תישאר זמינה בחינם.
לפי הדיווח, אמזון נאלצה לפנות לפתרון חיצוני לאחר שהגרסאות הראשוניות של התוכנה שפיתחה בעצמה התקשו לעמוד בציפיות. נטען כי המודלים הפנימיים של אמזון היו איטיים מדי, ולעיתים לקח להם 6-7 שניות להגיב לפקודות קוליות.
בתגובה לדיווח, דוברת אמזון מסרה כי החברה משתמשת בטכנולוגיות רבות ושונות להפעלת אלקסה, כולל מודלים של אמזון עצמה וגם של שותפים חיצוניים, במטרה ליצור את החוויה הטובה ביותר עבור הלקוחות.
הבחירה ב-Anthropic אינה מפתיעה, שכן אמזון כבר השקיעה 4 מיליארד דולר בסטארט-אפ. מעניין לציין כי לאחרונה דווח שאפל, המתחרה של אמזון, נמצאת במגעים להשקעה ב-OpenAI, חברת בינה מלאכותית מתחרה שפיתחה את ChatGPT.
השקת הגרסה החדשה של אלקסה צפויה באוקטובר, כאשר הצצה ראשונה ליכולות החדשות תוצג כנראה באירוע השנתי של אמזון בספטמבר.