מוקדם יותר השנה דווח על כך שאפל (Apple) מנהלת משא ומתן עם קבוצת עזריאלי כדי להכנס אל אחד הקניונים שלה בישראל. לאחר שהתפוצצו המגעים בין השתיים על רקע העלויות הגבוהות שאפל דרשה מהקבוצה להשתתף בהן, כעת בוחנת החברה מקופרטינו את האפשרות לפתוח חנות אונליין רשמית בישראל במקום.
כיום, אתר אפל הישראלי מפנה אל מידע רלוונטי לשוק המקומי, כאשר זה מגיע לרכישה, המשתמשים מופנים אל המשווקים המקומיים כמו איידיגיטל ודומותיה. כעת, נודע לאתר The Verifier כי חברת אפל בוחנת את האפשרות לפתוח חנות אונליין מלאה במקום החנות הפיזית שתוכננה, בה היא תמכור את מוצריה ישירות למשתמשים וללא מתווכים.
הדבר נובע מחוסר שביעות של הלקוחות בישראל בגלל השירות והמחירים של הרשתות המשווקות כמו iDigital, iStore ועוד. בסקר פנימי שנערך בחברה בשל קבלת שיחות מרובות לשירות הלקוחות הטלפוני, הוחלט לבדוק את האפשרות של פתיחת חנות האונליין בישראל. כאמור, הדבר נמצא בבחינה בימים אלו ממש, כך שלא ברור האם לבסוף יבחרו ללכת קודם לאונליין או להמשיך להשקיע מאמצים בפתיחת חנות פיזית.
אם המהלך יצא לפועל, אנו צפויים לראות חנות אינטרנטית כמו בחו"ל שתציע לרוכשים בישראל את המוצרים החדשים של חברת אפל. השירות, השילוח והתמיכה יחד עם מרכז הבקרה ינוהלו ישירות מישראל. עוד נודע למערכת האתר כי השקת מוצרים יהיו בצמוד למדינות מפתח באירופה ובמזרח התיכון.
כידוע, שירות הלקוחות הטלפוני הראשון של החברה שמשרת את הקהל הישראלי בכל בעיה, קיים מזה זמן רב. לצד השירות, לאפל יש מרכזי פיתוח בהרצליה ובחיפה שאחראים על לא מעט מהטכנולוגיות שנמצאות כיום במכשירי האייפון עם ה-FaceID ועוד.
בחינת פתיחת חנות האונליין מראה את ההתעניינות הגוברת של אפל בקהל הישראלי, ופתיחתה תהיה האבן הראשונה של הצבת ישראל על מפת ההתייחסות המסחרית הרשמית של החברה.