רשת המסעדות האמריקאית צי'פוטלה (Chipotle), המתמחה באוכל מקסיקני מהיר, הגיעה אל פלטפורמת משחק האונליין רובלוקס (Roblox) ומציעה פעילות פופ אפ סביב חג ליל כל הקדושים (האלוויין).
הרשת המצליחה פתחה "מסעדה וירטואלית" בתוך המשחק רובלוקס, ומאפשרת למשתמשים לרכוש עבור האווטאר שאיתו הם משחקים מוצרים שונים מהתפריט, ללבוש כל מיני פריטים ממותגים של הרשת וגם להשתתף בכל מיני פעילויות שמקנות לאווטאר שלהם כוחות מיוחדים הקשורים למוצרים של צי'פוטלה.
בנוסף לזה, הרשת עשתה חיבור בין העולם הפיזי לעולם הדיגיטלי בכך שהיא יצאה בפעילות בתוך רובלוקס בה היא מחלקת מיליון דולר של קופונים לבוריטו חינם להזמנה באתר או באפליקציה שלה. וכן, מדובר על בוריטו בעולם האמיתי ולא כחלק מהמשחק.
שיתוף הפעולה בין שתי חברות הוא אחת הדוגמאות של חיבור בין העולם הפיזי לעולם הדיגיטלי, שמסתמן כי זהו הכיוון שכולם מתחילים למשוך אליו.
למי שזוכר, לפני השבוע בערך, פייסבוק יצאה בהצהרה על שינוי שם חברת האם ל-"מטא", ולצד השינוי הציגה את חזון המטא-וורס – העולם הוירטואלי שהחברה מקווה שכולנו נשאב אליו.
בדומה לשיתוף הפעולה של צ'יפוטלה ורובלוקס, כאשר המטאוורס יתחיל לפעול, הוא לא יהיה משהו חד גוני ולא יחיה רק בתוך עולמות ה – VR, אלא הוא יהיה שילוב וסנכרון בין העולם האמיתי לבין העולם הדיגיטלי/וירטואלי. אנחנו נוכל לעבור בעצמנו ולהעביר דברים או חפצים בין העולם האמיתי לעולם הוירטואלי ולהיות נוכחים בשניהם.
הסיפור של החנות של צי'פוטלה בתוך רובלוקס והחיבור המעולה שלה בין העולם האמיתי – פיזי לבין העולם הדיגיטלי – וירטואלי הוא דרך טובה להתחיל ולהבין איך הולך להיראות המטאוורס, שככל הנראה יצמח פה בעשור הקרוב.
אם נושא המטאוורס מעניין אתכם, הייתי ממליץ לשים עין על רובלוקס, כיוון שהיא ככל הנראה תהיה שחקנית מרכזית בפלטפורמה החדשה