מה כבר לא נאמר על פייסבוק אינסטגרם ונושא הפרסומות בפלטפורמות של הרשות החברתיות הפופולריות, קבוצות של אנשים שערכו ניסוי גילו כי פייסבוק אכן "מאזינה" לנו ויודעת עלינו הכל, חיפוש פשוט בגוגל מוביל אותנו ללא מעט פרסומות מותאמות אישית פתאום בפיד בפייסבוק ועוד.
אפל (Apple), החליטו כי "נמאס" ולפתע הרגישו שם בחברה שצריך להעלות את נושא הפרטיות לרמה אחת מעל. הכוונה, יחד עם שחרור עדכון מערכת ההפעלה ה-iOS 14.5 שיהיה זמין בשבועות הקרובים לכלל המשתמשים, יאפשר לראשונה למשתמש לקבוע האם הוא מעוניין לחסום אפליקציה מלקבל אינפורמציה כמו: היסטוריית גלישה, אפשרות קריאה של מה אנחנו כותבים בהודעות, במיילים וכו'.
האינפורמציה הנ"ל שווה לפלטפורמות כמו פייסבוק לא מעט כסף, בעצם הלחם והחמאה שמניבים לפייסבוק מיליארדים של דולרים בשנה, והכל בזכות אותן פרסומות מותאמות אישית בדיוק עבורנו, ובדיוק על אותו הנושא שדיברנו, חיפשנו ואפילו התכתבנו לגביו עם חבר או משפחה.
בפייסבוק (Facebook) החלו כבר לפתוח כנגד אפל במהלך משפטי שצפוי לארוך לא מעט זמן, עד שיקבע האם המהלך של אפל הוא חוקי. מלבד החוקיות, בפייסבוק חשבו כיצד ניתן יהיה בכל זאת לגרום למשתמשים כן לאשר את אפשרות המעקב, בימים האחרונים מספר משתמשים החלו לראות הודעת פופ-אפ, אשר מבקשת מהמשתמש כן לאשר לפייסבוק לעקוב אחריו, וזאת על מנת לדלות פרטים ולהתאים לנו את הפרסומות.
מהלך שכזה יגרום לפייסבוק וחברות נוספות פגיעה קשה ואף אנושה אשר תגרום למפרסמים פחות להשקיע בפלטפורמות הנ"ל ולחשוב על דרך יצירתית אחרת, כזאת שתניב להם את התוצאות שהם כל כך רוצים.
אין ספק כי יחד עם השקת עדכון ה-iOS 14.5 (וגם לאייפדים עם iPadOS 14.5 ולמחשבי המק עם macOS Big Sur 11.3), אפל עומדת לשנות את החוקים ולגלגל מחדש את הקוביות, ואנחנו כמובן נמשיך לעדכן ולדווח על המלחמה החדשה, מלחמת הפרטיות.