כמעט חודש לאחר הכרזת מכשירי הפיקסל החדשים, גוגל פיקסל 4A והגוגל פיקסל 5, מתחילות לצוץ יותר ויותר טענות מצד משתמשים המדווחים על מה שנראה עבורך כבעיית חומרה. התגובה הרשמית של גוגל (Google) היא שמדובר בעיצוב מכוון.
בעיית החומרה המדוברת למעשה נוגעת בנושא העיצוב או ההרכבה, כאשר משתמשים רבים הבחינו במרווח מוזר בין גוף המכשיר למסך. מיד נערמו פניות המשתמשים בפורום התמיכה של גוגל עבור הבעיה, כאשר בידם כבר שם מוכן לפרשה החדשה – #pixelgapgate.
הנושא עלה מול גוגל לאחר שעלה לראשונה בפורום XDA באמצע חודש אוקטובר האחרון:
אחרי בחינה של הדברים, גוגל ענתה למשתמשים כי למעשה לא מדובר בבעיה, וכך המכשיר עוצב על ידי החברה. עוד הוסיפה החברה שלמרות החשש והניראות הוויזואלית, אין מה לחשוש מכניסת מים או לחות דרך אותו מרווח, אך אם עדיין יש משתמשים מודאגים, הם יטפלו בכל נושא לגופו.
ואכן, למרות הדיווחים על המרווח, אף משתמש לא דיווח על בעיית תפקוד של המכשיר או כניסת מים/לחות למכשיר, אך על פי התמונות, המרווח אכן נראה מוזר ולא משהו שאמור להיות כחלק מהעיצוב. נוסף על כך, משתמשים אומרים שקל יותר להבחין במרווח במציאות מאשר בתמונות, מה שעשוי להצביע על בעיה ויזואלית גדולה יותר, וכן תהייה חשובה עבור הרוכשים הבאים.
להגנתה של גוגל ייאמר כי זוהי הפעם הראשונה שמשתמשים טוענים לגבי מה שנראה להם כבעיית חומרה מהותית, וגם כאן, ככל הנראה מדובר בתקלה עיצובית, בין אם בתכנון ובין אם בשלב ההרכבה בתהליך הייצור. יחד עם זאת, גוגל ספגה לא מעט אש בתחום התוכנה במכשירים הקודמים, כאשר חיישן זיהוי הפנים לא עבד כמצופה בפיקסל 4, ובעיית צבע המסך בפיקסל 2, שגוגל הצליחה לשפר באמצעות עדכוני תוכנה.