חברת וואווי (Huawei) הכריזה בפריז על סדרת ה-P30 החדשה לצד פריטים מעניינים נוספים. כהרגלה בקודש, וואווי פתחה את אירוע ההכרזה עם וידויים מרגשים מצד הפרטנרים המקומיים איתם היא עובדת, מה שממחיש את העבודה המתמדת בתחום הטכנולוגיה, תוך הקפדה על יצירת שיתופי פעולה נרחבים עם ספקיות שירותים מובילות בכל העולם.
https://www.youtube.com/watch?v=NfxwablloIw
באירוע ההשקה שהפך למסורת בפריז, הציגה היום כאמור את סדרת מכשירי ה-P30 החדשה, הכוללת את מכשיר ה-P30, ה-P30 Pro ומכשיר ה-P30 Lite שהושק בשקט לאחר האירוע. נושא האירוע היה "משכתבים את חוקי הצילום" (Rewrite the Rules of Photography) ולפי ההדגמות נראה שוואווי לא באה לשחק. בשני המכשירים המתקדמים בסדרה, הטמיעה החברה חיישני צילום גדולים ואיכותיים במיוחד הכוללים גם מייצבי תמונה המונעים תמונות מטושטשות, גם במצבי הזום המדהימים שהוסיפה למכשירים החדשים.
בדגם הפרו הוסיפה וואווי גם מצלמת TOF הדוגמת את עומק האובייקט בזמן אמת, ומאפשרת להפיק צילומים עם אפקט עומק מדויק יותר. וואווי שיפרה את איכות הצבע בצילום והעמיקה אותו, לצד שמירה על חדות. בנוסף, חשפה החברה יכולת צילום לילה מפתיעה המספקת תמונות חדות וברורות כמעט בחושך מוחלט, עם תוצר כאילו נלקחו באור יום. אין ספק שנרצה לבחון את זה.
בתחום הביצועים החברה שיפרה את מהירות קריאת הנתונים במכשירי הסדרה בכ-20 אחוז, מה שצפוי לאפשר עבודה מהירה עם יותר עם המכשיר. בדומה לדגמי המייט ששוחררו לפני קצת יותר מחצי שנה, החברה הטמיעה סוללות בנפחים גדולים עם יכולות טעינה מהירה ואף יכולת טעינה הפוכה בדגם הפרו. בנוסף, שני דגמי ה-P30 העיקריים ירשו גם את חיישן טביעת האצבע מתחת למסך ששופר ב-30 אחוזים, לעומת דגם הלייט שנשאר עם החיישן המדובר בגבו.
לצד המכשירים החדשים נחשפו גם כמה שותפויות ומוצרים נלווים, שירעננו את קו המוצרים הנוכחי. בהשקת מכשיר המייט 20, וואווי שיתפה פעולה עם חברת פורשה ויצרה גרסת פרו הכוללת את הקווים העיצוביים של יצרנית הרכב היוקרתית. כעת חוברת וואווי ליצרנית הרכבים אאודי לשיתוף פעולה שיאפשר לכם למעשה להשאיר את מפתחות הרכב בבית, ולהניע אותו באמצעות נגיעה של המכשיר. החיבור בין וואווי לאאודי יתאפשר ב-7 דגמי רכב שונים עם שאיפה להרחבת השירות עם יצרניות רכב נוספות.
עוד חשפה החברה שני זוגות של אוזניות חדשות, ה-Freebuds lite ואוזניות ה-FreeLace. הראשונות מהוות שידרוג עיצובי לאוזניות הFreebuds הנוכחיות ואילו האחרונות מספקות פתרון לאלו שעדיין מתקשים להתרגל לאוזניות טרולי ווירלס, אך רוצים להתנתק מהכבלים. ה-FreeLace מספקות זמן עבודה של 18 שעות רצופות, כאשר ב-5 דקות טעינה תקבלו כ-4 שעות של זמן עבודה.
שני מוצרים נלווים נוספים היו מהדורות חדשות לשעון ה-Watch GT של החברה. השעונים החדשים עונים לשמות "אקטיב" ו"אלגנט" ומרמזים על קהל היעד אליהם הוא מיועד. שעון האקטיב מעוצב לפעילויות ספורטיביות ואף אקסטרימיות, ושעון ה"אלגנט" מגיע קטן יותר, מעוצב בצורה נקייה יותר ואלגנטי. למרות השוני בעיצוב, שני השעונים יאפשרו לכם לנטר את השינה ואת קצב הלב, בדומה לשעונית ה-GT הקודמים, לצד שבועיים של עבודה בדגם האקטיב וכשבוע בדגם האלגנטי.
ולבסוף, וואווי הציגה דבר אחד נוסף. משקפיים. כן, אמנם לא מדובר בכניסה לשוק האופטיקה אך ברוח החדשנות, החברה החליטה שכדאי להחזיר את מה שאולי נשכח מאז תקופת משקפי ה-Glass של גוגל. בשונה מגוגל, וואווי חברה למותג קוריאני בשם Gentle Monster לשילוב הטכנולוגיה שלה במשקפי שמש וראייה. המשקפיים יכללו רמקול, מיקרופון ואנטנה עבור שיחות סלולר, שיתוחזקו על ידי סוללה לא קטנה של 2,200 מיליאמפר/שעה. במשקפיים האלה לא תמצאו שום זכר (כרגע) למצלמה, מה שמוריד קצת את החשש לפגיעה בפרטיות, שסבב גם סביב המשקפיים של גוגל באותו זמן.
לסיכום
את שלושת המכשירים החדשים אפשר למצוא כבר בישראל מרגע סיום ההשקה בפריז, לצד שעון האקטיב שנבחר לייצג את שתי מהדורות השעונים החדשות. אוזניות ה-FreeLace יגיעו לחנויות במהלך אפריל ואת המשקפיים החדשים נראה בעולם רק לקראת יולי 2019. סבירות נמוכה שהן יגיעו לישראל, למרות שכיום לא ניתן לדעת.
מה דעתכם על אירוע ההשקה? כבר רכשתם את אחד המכשירים? שתפו אותנו בתגובות