כיום, מרבית השירותים שלנו בטלפון נעשים על גבי האינטרנט, בין אם באמצעות שימוש בנתונים סלולריים או ברשת אלחוטית זמינה. אפליקציות כמו פייסבוק מסנג'ר, ווטסאפ, גוגל Dou ועוד מציעות שירותי טקסט, שיחות ושיחות וידאו על גבי האינטרנט, וכעת גם אפליקציית הנסיעות אובר (Uber) מעוניינת לספק שירות דומה ורלוונטי עבורה.
בימים אלה 'אובר' מוציאה עדכון חדש בו היא מציגה לראשונה שירות VoIP בין הנוסע לנהג על גבי האינטרנט, ומבלי הצורך לצאת מהאפליקציה. האפשרות החדשה בעדכון זה תאפשר למשתמשים לתקשר עם הנהג שהזמינו על בסיס רשת האינטרנט, שהופכת לפופולרית וזמינה יותר ברחבי העולם. 'אובר' מנצלת את העובדה שחבילות הגלישה בעולם הן זולות בהרבה מאשר חיוג על גבי הרשת הסלולרית ומאפשרת לנוסעים לחו"ל להזמין אובר מהמלון ברכישת חבילת גלישה באמצעות סים מקומי או כחבילה דרך המפעילה הסלולרית.
עד לפני העדכון הנוכחי, הציעה ,אובר, שלוש דרכים לתקשר עם הנהג: SMS, צ'אט בתוך האפליקציה ושיחת חייגן רגילה שהיא כמובן, מחוץ לאפליקציה. כיום כאמור, תתווסף האפשרות של שיחות VoIP מתוך האפליקציה מה שיהיה משמעותי בעיקר לנהגים מבחינת הזמינות וזול יותר עבור המשתמשים.
"גלישת נתונים וחבילות אינטרנט זולות משמעותית משיחות רגילות בחלק מהשווקים" אמר גאגן מק (Gagan Mac), מנהל המוצר באובר. לא רק שהאפשרות היחידה תהיה זולה יותר לנהגים ונוחה למשתמשים אלא גם נוחה יותר לנהגים במקום להתעסק בלעבור מאפליקציה אחת לשנייה יוכלו הנהגים לבצע כמה שפחות משימות בנייד ולהשאר באפליקציה. כל פלח שוק מתנהג אחרת גם בגלל פערי תרבות, לדוגמא ביפן נהגים נוטים לא להשתמש בטלפון האישי שלהם ורק במכשיר שיועד לעבודה שבו יש חבילת גלישה ולא קו לשיחות.
יהיה מעניין לראות אם אפליקציות דומות כגון Gett ורקסי בארץ ילכו בעקבות אובר והאם Yandex הרוסית תעשה שימוש באפשרות זו גם. אובר התחילה לבדוק את האפשרות החדשה בעדכון כבר מחודש יוני אבל רק עכשיו החליטה להפיץ אותו לכלל המשתמשים באפליקציה באופן גלובלי.
מה דעתכם על השיפור החדש באפליקציה? שימושי או סתמי? שתפו אותנו בתגובות