מטא (Meta) מדווחת על נטישה של 20 מיליון משתמשים יומיים באפליקציות שלה ברבעון האחרון. במקביל, מארק צוקרברג מגדיל את ההשקעה בתשתיות חומרה בעשרה מיליארד דולר נוספים לשנת 2026. המספרים מציגים חברה שמעבירה את כובד המשקל האסטרטגי שלה ממשתמשים לתשתיות.
הירידה במשתמשים מתייחסת למדד הפנימי של החברה אשר מאגד את פייסבוק, אינסטגרם, וואטסאפ ומסנג'ר. מטא מסבירה את הצמצום בשיבושי אינטרנט באיראן ובהגבלות על וואטסאפ ברוסיה.

איחוד הנתונים מקשה להבין איזו פלטפורמה באמת נפגעה וממסך את מקור הבעיה. הכללת הנתונים תחת מטריה אחת מאפשרת לחברה לטשטש מגמות נטישה באפליקציות ספציפיות שעשויות להדאיג את המשקיעים.
זינוק בהוצאות התשתית
בזמן שמספר המשתמשים מצטמצם, ההוצאות ההוניות של מטא לוקחות כיוון הפוך. החברה מעלה את תחזית ההוצאות שלה לטווח שבין 125 ל-145 מיליארד דולר. תוספת התקציב נועדה לממן רכיבי חומרה יקרים והרחבת שטחי שרתים פיזיים.

מנהלת הכספים של מטא הודתה שהחברה העריכה בחסר את דרישות המחשוב שלה בעבר. התיקון הזה מגיע בתקופה שבה רכיבי העיבוד מתייקרים משמעותית בשוק. ההשקעה משקפת הבנה שהקרב הנוכחי בתעשייה הוא על כוח עיבוד זמין ולא רק על תשומת לב הקהל.
ניגודיות בשורת הרווח
למרות איבוד המשתמשים, ההכנסות של מטא צמחו ב-33 אחוזים והגיעו ל-56.3 מיליארד דולר. זהו קצב הצמיחה המהיר ביותר של החברה מאז שנת 2021. מודל הפרסום עדיין עובד היטב ומצליח לחפות על צמצום קהל היעד באופן יעיל.

במקביל, חטיבת המציאות המדומה של החברה ממשיכה להכביד על המאזן הכלכלי. החטיבה רשמה הפסד תפעולי של יותר מארבעה מיליארד דולר וזאת חודשים ספורים לאחר שני סבבי פיטורים נרחבים.
השוק הגיב לדו"ח בחשדנות, ומניית החברה צנחה ביותר משבעה אחוזים עם פרסום המספרים. המשקיעים מעכלים כעת את הפער בין ההכנסות הגבוהות לבין ההימור הפיננסי העצום על חומרה עתידית והתרחבות שרתים.
