אחרי שנים של ציפייה ותסכול מצד בעלי רכבי טסלה (Tesla) באירופה, אמש (שישי, 10.04) נרשמה היסטוריה. חשבון ה-X הרשמי של טסלה לאירופה הכריז כי הולנד היא המדינה הראשונה ביבשת שאישרה את מערכת הנהיגה האוטונומית המלאה (FSD Supervised). ההודעה נפתחה במשפט ההולנדי "De toekomst van mobiliteit is aangebroken", ובעברית: עתיד הניידות כבר כאן.

הסוף למגבלות האוטופיילוט המיושנות
עד היום, נהגי טסלה באירופה היו מוגבלים ליכולות בסיסיות מאוד של מערכת האוטופיילוט בשל תקנות מחמירות של האו"ם והאיחוד האירופי. האישור הנוכחי בהולנד מהווה פריצת דרך משמעותית, שכן הוא מוכיח ששיטת הראייה הממוחשבת של טסלה, המבוססת על רשתות עצביות, מסוגלת לעמוד בסטנדרטים הבטיחותיים הקשוחים ביותר בעולם. המערכת מסוגלת כעת לנווט באופן עצמאי ברחובות ערים מורכבים, כיכרות וכבישים מהירים, תחת פיקוח הנהג.

התאמה אישית לכביש האירופי
בניגוד לגרסה האמריקאית, הגרסה האירופית של ה-FSD עברה התאמות מיוחדות. זה כולל ממשק משתמש (UI) שעוצב מחדש כדי לעמוד בתקנות התצוגה המקומיות, וכיול של המערכת לזיהוי תמרורים וסימוני כביש הייחודיים ליבשת. לפי הדיווחים, המערכת תופץ תחילה לרכבים עם חומרת ה-AI4, ככל הנראה בגרסת תוכנה 14.2, ששימשה את הרגולטורים בתהליך הבדיקה.
האם ישראל הבאה בתור?
האישור בהולנד נחשב ל"סנונית הראשונה" שעשויה להוביל לגל אישורים בכל רחבי האיחוד האירופי ואף מעבר לו. בטסלה לא הסתירו את האופטימיות וציינו כי הם מצפים להביא את הבשורה למדינות נוספות בקרוב מאוד. עבור הנהגים הישראלים, הכפופים ברובם לתקינה האירופית, מדובר בחדשות מעודדות במיוחד שמרמזות כי המחסום הרגולטורי בדרך להתפרק.
