חברת אפל (Apple) נקטה היום (שישי, 10.04) בצעד יוצא דופן והחלה לדחוף התראות אבטחה דחופות ישירות למסכי הנעילה של מיליוני משתמשי אייפון ברחבי העולם. ההתראות, המופיעות תחת הכותרת "Critical Software", מזהירות את המשתמשים כי גרסת התוכנה שברשותם פגיעה להתקפות אקטיביות ומפצירות בהם להתקין את עדכון האבטחה האחרון ללא שיהוי.
האקרים מנצלים פרצות ב-iOS 17 ומטה
לפי מסמכי התמיכה הרשמיים של אפל, החברה זיהתה כי האקרים עושים שימוש בחורי אבטחה המכונים "Coruna" ו-"DarkSword". כלים אלו מאפשרים לתוקפים לנצל נקודות תורפה במערכת ההפעלה כדי לגנוב מידע אישי ורגיש. האיום אינו מוגבל רק למכשירים עתיקים; אפל אישרה כי גם מכשירים המריצים גרסאות כמו iOS 17.0 נמצאים על הכוונת, מה שמרחיב משמעותית את מעגל המשתמשים שנמצאים בסכנה.

איך מתגוננים? עדכון או מצב "הסגר"
החברה שחררה עדכוני אבטחה ייעודיים גם עבור מכשירים ישנים שאינם תומכים ב-iOS 26 החדשה, ביניהם גרסאות iOS 15.8.7 ו-iOS 16.7.15. משתמשים המחזיקים באייפון המריץ גרסה ישנה מ-iOS 17.2.1 נדרשים להיכנס באופן מיידי להגדרות המכשיר (Settings > General > Software Update) ולבצע את העדכון. עבור משתמשים שאינם יכולים לעדכן את המכשיר מסיבות טכניות, אפל ממליצה להפעיל את "מצב הסגר" (Lockdown Mode) כדי לחסום תכני רשת זדוניים.
הגנה מובנית בספארי
אפל ציינה כי שירות ה-Safe Browsing בדפדפן הספארי, המופעל כברירת מחדל, כבר מעודכן לחסום את מרבית הדומיינים המזוהים עם המתקפה הנוכחית. עם זאת, בחברה מדגישים כי רק עדכון תוכנה מלא מעניק הגנה הרמטית מפני כלי הפריצה שמסתובבים ברשת. "אם האייפון שלכם לא מריץ את התוכנה העדכנית ביותר, עדכנו כעת כדי להגן על המידע שלכם", נמסר מהחברה.

וואו! אייפון? נפרץ??
תעמידו פני מופתעים…