אחרי שנחסמה מהחנות, Anything מצאה פרצה שאפל לא יכולה לסגור

החומה של אפל נסדקת שוב.

אלדד מטמון
2 דקות קריאה
תמונה: Gemini
אמ;לק
  • Apple הסירה את כלי פיתוח ה-AI של Anything מהחנות בטענה להפרת נהלי אבטחה של קוד דינמי.
  • חברת Anything העבירה את יכולות יצירת הקוד ישירות לפלטפורמת iMessage כדי לעקוף את החסימה.
  • כדי לחסום את המעקף, אפל תצטרך לעשות שינוי בשירות ההודעות הבסיסי שלה.

אפליקציית Anything הוסרה לאחרונה מחנות האפליקציות של אפל, ופתחה מחדש את המאבק ההיסטורי על השליטה במערכת האקולוגית הסגורה של החברה.

עקבו אחרינו ב-Google הוסיפו כמקור מועדף

הסטארטאפ, שהציע פלטפורמת "vibe coding" המאפשרת יצירת אפליקציות באמצעות פקודות טקסט פשוטות, מצא את עצמו מחוץ לאקו-סיסטם המרכזי של iOS. ההסרה בוצעה על סמך סעיף 2.5.2 בהנחיות המפתחים של החברה, האוסר על הורדה והרצה של קוד דינמי שלא עבר את תהליך האישור המסודר של החנות.

מחברים אתכם לטכנולוגיה. עכשיו יותר מתמיד.

האפליקציה הרשמית של The Verifier

Download on App Store Download on App Store

הדרישה לשחק לפי החוקים של אפל

הדרישה של Apple לאפליקציות עצמאיות לחלוטין אינה חדשה, והיא נועדה במקור למנוע החדרת תוכנות זדוניות למכשירי המשתמשים. בחודשים האחרונים של 2025 וברבעון הראשון של 2026, החברה כבר חסמה עדכונים לכלים דומים כמו Replit ו-Vibecode.

אפליקציית Anything נעלמה | תמונה: AnyThing
אפליקציית Anything נעלמה | תמונה: AnyThing

היכולת של פלטפורמות מבוססות בינה מלאכותית לכתוב, לקמפל ולהריץ תוכנות חדשות בתוך סביבת האפליקציה עצמה מהווה איום ישיר על המודל שבו כל שורת קוד נבדקת לפני הגעתה לצרכן הקצה.

עקבו אחרינו ב-Google הוסיפו כמקור מועדף

המעקף המתוחכם

בתגובה להסרה, Anything בחרה בטקטיקה אלטרנטיבית במקום פנייה למסלול משפטי או רגולטורי. ב-2 באפריל, החברה שחררה עדכון המאפשר למשתמשים לבנות ולהריץ אפליקציות ישירות דרך iMessage או שירותי SMS רגילים.

לקידום המהלך, Anything לא היססו לעקוץ את אפל ובעמוד ה-X של החברה כתבה: "אפל מפחדת מוייב קודינג. הם הסירו את Anything מחוץ האפליקציות אז העברנו את יכולת בניית האפליקציות ל-iMessage"

עם השיטה החדשה, המשתמש שולח הודעה לבוט של הפלטפורמה עם תיאור הבקשה, ומקבל את התוצר ישירות בממשק ההודעות. הפתרון הזה עוקף לחלוטין את מנגנון הביקורת של App Store ושולל מהחברה את היכולת לחסום את השירות מבלי לשבש את פעילות פלטפורמת ההודעות המובנית של המכשיר.

האתגר של אפל

המעבר של כלי פיתוח לתשתיות תקשורת בסיסיות מציב את Apple בעמדה מורכבת. בניגוד למאבק מול Epic Games בשנת 2020 שהתמקד בעקיפת מנגנון עמלות הסליקה, העימות הנוכחי עוסק בעצם השליטה על תהליך הפיתוח וההפצה בעידן שבו כתיבת קוד הפכה לנגישה לכל משתמש.

חסימת האפליקציה הרשמית אולי סגרה פירצה אחת בחומת האבטחה, אך המעבר ל-iMessage מדגים כיצד גמישות טכנולוגית מסוגלת לאתגר את גבולות המערכת הסגורה של היצרנית.

מה לדעתכם יהיה הצעד הבא של החברה?

שתפו כתבה
עורך ראשי
מעקב
ממקימי האתר ועורך ראשי | מעל לעשור בעולם ההייטק ובעל ניסיון רב בכתיבה טכנולוגית, לצד הופעות טלוויזיוניות ב׳סוגר עניין׳ עם שי גולדן בערוץ 13.
2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *