ענקית הטכנולוגיה סוני (Sony) הודיעה בסוף השבוע על העלאת מחירים גורפת לקונסולות ה-PlayStation 5 שלה. זו הפעם השנייה בתוך פחות משנה שהחברה מבצעת מהלך כזה, כשהיא תולה את האשמה בלחצים כלכליים גלובליים ובעלויות ייצור מאמירות שאינן מאפשרות לה לשמור על רמת המחירים הנוכחית.

זינוק במחירי הרכיבים והזיכרון
גיימרים בארצות הברית יגלו כי מחיר גרסת הדיסק של PlayStation 5 יקפוץ ב-100 דולר ל-649.99 דולר. גם הגרסה הדיגיטלית תתייקר בשיעור דומה למחיר של 599.99 דולר. המכה הקשה ביותר מגיעה לדגם החזק ביותר, ה-PS5 Pro, שמחירו יזנק ב-150 דולר ויעמוד על 899.99 דולר החל מה-2 באפריל.
הסיבה המרכזית להתייקרות היא המחסור העולמי בשבבי זיכרון. יצרניות השבבים מפנות את המשאבים שלהן לטובת דרישות העתק של מרכזי נתונים המריצים בינה מלאכותית, מה שמותיר את שוק מוצרי הצריכה עם היצע נמוך ומחירים גבוהים במיוחד. סוני הבהירה בהודעה רשמית כי מדובר בצעד הכרחי כדי להבטיח את המשך האספקה של חוויות גיימינג איכותיות לקהל השחקנים.

השפעה רוחבית על השוק העולמי
המהלך של סוני אינו מוגבל רק לשוק האמריקאי. החברה מעלה מחירים גם בבריטניה, באירופה וביפן. בבריטניה לדוגמה המחיר יעלה ב-90 ליש"ט לכל הדגמים. אנליסטים בתחום הגיימינג מציינים כי המהלך היה כמעט בלתי נמנע לאור סיום הסכמי הגנת המחיר של סוני מול ספקיות הרכיבים שלה בשנה האחרונה.
החשש הגדול בתעשייה כעת הוא מפני תגובת שרשרת. בעוד שנינטנדו שומרת על יציבות מחירים עבור ה-Switch 2 שהושקה בשנה שעברה, ההערכות הן כי גם Microsoft וגם נינטנדו ייאלצו לבחון מחדש את תמחור החומרה שלהן. מלחמות הסחר והמתיחות הגיאופוליטית במזרח התיכון רק מוסיפות לחשש מפני גל אינפלציה נוסף שיכה בענף בקרוב.

המחירים החדשים ייכנסו לתוקף באופן רשמי בתחילת חודש אפריל. סוני מתכננת למתן את הפגיעה ברווחיה באמצעות התמקדות במכירת תוכנה ושירותי רשת למשתמשים הקיימים בתוך המערכת האקולוגית שלה. עבור רוכשים פוטנציאליים, חלון ההזדמנויות לרכישת הקונסולה במחיר הישן הולך ונסגר במהירות.
