חברת נטפליקס (Netflix) מעלה את מחירי המנויים שלה בארצות הברית בפעם השנייה בתוך שנה אחת בלבד. המהלך משקף את הביטחון של ענקית הסטרימינג ב"כוח התמחור" שלה מול המתחרות, למרות החשש מביטולי מנויים. השינוי עודכן באתר החברה כבר היום ומשפיע על כלל מסלולי הצפייה המוצעים בשוק האמריקאי.
מבנה המחירים החדש
במסגרת העדכון, מסלול ה-Standard With Ads יתייקר בדולר אחד ומחירו יעמוד על 8.99 דולר לחודש. מסלול ה-Standard הכולל צפייה ללא פרסומות בשני מכשירים במקביל, יתייקר ב-2 דולרים ומחירו החדש יהיה 19.99 דולר. המסלול היקר ביותר, ה-Premium המאפשר צפייה בארבעה מכשירים במקביל באיכות Ultra HD ו-HDR, יזנק ל-26.99 דולר לחודש.
בנטפליקס מצדיקים את המהלך כצורך להשקיע מחדש בתוכן איכותי ובשיפור חוויית המשתמש. החברה צופה כי הכנסותיה השנתיות ב-2026 ינועו בין 50.7 ל-51.7 מיליארד דולר, עלייה של 12%-14% לעומת השנה הקודמת. היעד המרכזי של החברה הוא שיפור שולי הרווח התפעולי, שצפוי להגיע ל-31.5% השנה.

העדכון במחיר מגיע זמן קצר לאחר שעסקת הרכישה עם HBO התפוצצה, ומה שהסתמן להיות פוטנציאל תכנים נוסף בפלטפורמה הלך ונעלם. כמו כן, נטפליקס חתמה על שותפויות תוכן עם חברות נוספות כמו סוני, שיבטיחו את הגעת הסרט של זלדה לפלטפורמה.
העלייה רק בארה"ב, כרגע
המחירים החדשים נכנסו לתוקף עבור מנויים חדשים בארצות הברית החל מהיום, 26 במרץ. מנויים קיימים יתחילו לראות את ההתייקרות בחשבונותיהם במהלך השבועות הקרובים. נטפליקס מסרה כי כל מנוי קיים יקבל הודעה בדואר אלקטרוני כחודש לפני החלת המחיר החדש, בהתאם למחזור החיוב האישי שלו. ההעלאה הקודמת בוצעה ברבעון הראשון של 2025, אז ייקרה החברה את מסלול ה-Standard לראשונה מזה שלוש שנים.

בשווקים אחרים, וגם בישראל, עדיין לא נראו סימנים לעליית המחירים. יחד עם זאת, ההיסטוריה מלמדת שעליית מחירים במדינות כמו ארה"ב בסופו של דבר עשויה להגיע גם לישראל.
