בזמן שאפל (Apple) מציינת יובל להקמתה, השאלה שמעוררת את הסערה הגדולה ביותר בקרב משקיעים וחובבי טכנולוגיה היא מתי טים קוק מתכוון לפרוש מתפקידו. בראיון לתוכנית "Good Morning America", התייחס קוק באופן ישיר לשמועות העקשניות לפיהן הוא מתכנן "לקחת צעד אחורה" מהניהול השוטף ולעבור לכס יו"ר הדירקטוריון.

"שמועות בלבד"
למרות הדיווחים על כך שקוק כבר החל להכין את הקרקע ליציאה מהתפקיד התובעני, המנכ"ל הבהיר כי הוא לא הולך לשום מקום בקרוב. "מעולם לא אמרתי שאני רוצה לפרוש, אלו שמועות שרצות מסביב", הצהיר קוק. לדבריו, העבודה עם האנשים באפל מוציאה ממנו את המיטב והוא עדיין נהנה מכל רגע כפי שנהנה כשנכנס לחברה לפני כמעט שלושה עשורים. עם זאת, בעולם הטכנולוגיה יודעים כי הכחשות מסוג זה הן לעיתים חלק מניהול מסודר של תהליך העברת מקל, כדי למנוע זעזועים במניה.
הדיפלומטיה של אפל
קוק נשאל גם על הביקורת סביב התקרבותו האחרונה לנשיא טראמפ, מהשתתפות בהשבעה ועד הענקת מתנות יוקרתיות וצפייה בסרטים עם הגברת הראשונה. קוק, כדרכו, נשאר דיפלומט: "אני מתמקד במדיניות, לא בפוליטיקה. אני לא שייך לאף צד". הגישה הזו מוכיחה את עצמה: אפל עשויה לקבל בקרוב החזר של כ-3.3 מיליארד דולר מהמדינה, בעקבות פסיקה של בית המשפט העליון שקבעה כי מכסים מסוימים נגבו מהחברה באופן בלתי חוקי. "אנחנו עוקבים אחרי המצב ונחליט כיצד לפעול בהתאם לפסיקות", ציין קוק.

ה-AI והשקעות העתק בארה"ב
בגזרת המוצרים, קוק הדגיש כי אפל מתכננת להשקיע לא פחות מ-600 מיליארד דולר בארה"ב בארבע השנים הקרובות. עד סוף השנה, כל המסכים של מכשירי האייפון תיוצר בקנטקי, ומעל 100 מיליון שבבים ייוצרו במפעלים באריזונה עבור השוק העולמי.
כשנשאל על המהפכה התורנית, הבינה המלאכותית, קוק שמר על קו זהיר אך אופטימי. הוא הגדיר את ה-AI כטכנולוגיה נייטרלית שהשפעתה תלויה בידיים של המשתמש והממציא. הוא הדגיש את המודל של אפל, "Private Cloud Compute", המבטיח שגם כאשר המכשיר זקוק לכוח עיבוד מהענן כדי לענות על שאלות מורכבות, המידע נשאר מוצפן ומוגן כך שאפילו לאפל עצמה אין גישה אליו.
