היום, ה-25 בפברואר, יעלו בכירי סמסונג (Samsung) על הבמה בסן פרנסיסקו לאירוע ה-Unpacked השנתי שלהם. האורות ינצצו, המוזיקה תהיה קצבית, והם ינסו לשכנע אותנו שסדרת הגלקסי S26 היא הדבר הכי מרגש שקרה לעולם הסלולר מאז המצאת המסך המתקפל. אבל בואו נודה על האמת: השנה, האירוע הזה מרגיש פחות כמו השקה ויותר כמו שידור חוזר של סרט שכבר ראינו ביוטיוב (או ב-X).
תעשיית ההדלפות תמיד הייתה קיימת, אבל מה שקרה בימים האחרונים סביב ה-S26 שבר את כל השיאים. סרטונים באיכות גבוהה שכבר רצים ברשת חשפו כל פינה במכשיר, החל מהעיצוב ועד לפיצ'רים הכי קטנים. קחו למשל את טכנולוגיית ה-Privacy View החדשה (הכהיית המסך האוטומטית ברגע שמסובבים את המכשיר לצד, בדומה למגני המסך הפיזיים המוכרים). זה פיצ'ר חכם, שימושי וחדשני, אבל כשאנחנו כבר יודעים בדיוק איך הוא נראה ועובד בזכות סקירות מוקדמות שהודלפו, מה נשאר לסמסונג לחדש לנו על הבמה?

אפילו בגזרת ה"מוח" של המכשיר, סמסונג לא הצליחה לשמור על המתח. החברה בעצמה כבר שחררה מידע על שיתוף הפעולה עם ענקית החיפוש בבינה מלאכותית, Perplexity, כדי להזניק את ביקסבי (Bixby) המיושנת אל העידן החדש. אנחנו יודעים שהיא תהיה מהירה יותר, חכמה יותר ותתבסס על מודלים מתקדמים של שפה. אז מה הטעם לשבת שעה מול המסך ולשמוע מנהלי שיווק מדברים בסיסמאות על "מהפכת ה-AI"?
הבעיה היא לא רק בהדלפות, אלא בתחושה שסמסונג איבדה את השליטה על הנרטיב שלה. כשיש סקירות מלאות של המכשירים בחוץ עוד לפני שהמנכ"ל הספיק להגיד "Good Morning San Francisco", אירוע ה-Unpacked הופך להיות חגיגה של פורמליות בלבד. עבור הצרכן הממוצע זה אולי נחמד, אבל עבור הקהל הטכנולוגי – אלו שבאמת קוראים את המפרטים ומתרגשים מחדשנות – מדובר באנטי-קליימקס רציני.
אז האם יש צורך לצפות באירוע היום? אם אתם מחפשים הפתעות, התשובה היא כנראה לא. הכל כבר על השולחן – מהמצלמות, דרך המסכים ועד לבינה המלאכותית. סמסונג תצטרך לשלוף שפן מהכובע, משהו שלא ראינו בשום הדלפה, כדי להצדיק את השעה הזו מהחיים שלנו. אחרת, אפשר פשוט לחכות להודעה לעיתונות ולסיכום ב-The Verifier.
