לאחר כמעט עשור של התדיינות משפטית, נראה כי פרשת "האטת האייפונים" (Batterygate) בישראל מגיעה לסיומה. על פי דיווח של אתר "כלכליסט", עולה מבקשה להסדר פשרה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב כי ענקית הטכנולוגיה אפל (Apple) צפויה לשלם פיצוי כולל של כ-10 מיליון שקלים ללקוחות ישראלים זכאים. ההסדר, שגובש במסגרת חמש תובענות ייצוגיות שאוחדו, ממתין כעת לאישור סופי של השופטת הדס עובדיה.
רקע הפרשה: הסוללה שהאטה את המכשיר
תחילתה של הפרשה בשנת 2017, אז נטען כי אפל האטה במכוון ובאופן יזום דגמי אייפון ישנים באמצעות עדכוני תוכנה. לטענת התובעים, החברה הסתירה מהמשתמשים את העובדה שהעדכון פוגע בביצועי המכשיר כדי "להגן" על סוללות שחוקות ולמנוע כיבוי פתאומי. התביעה טענה כי חוסר השקיפות גרם למשתמשים רבים להאמין שהמכשיר התיישן ולשדרגו לדגמים חדשים, במקום פשוט להחליף סוללה בעלות נמוכה. אפל, מצדה, מכחישה בתוקף כל כוונה לקצר את חיי המוצר ומדגישה כי מדובר היה בצעד שנועד לשפר את חוויית המשתמש ולשמור על יציבות המכשירים.

האם אתם זכאים לפיצוי?
הסדר הפשרה מגדיר קריטריונים ברורים לזכאות, המבוססים על בעלות על דגמים ספציפיים בתקופה הרלוונטית. כדי להיחשב כ"מכשיר זכאי", עליכם לעמוד בשלושה תנאים מצטברים:
- הדגם: המכשיר חייב להיות אחד מהדגמים הבאים: iPhone SE, iPhone 6, 6 Plus, 6s, 6s Plus, iPhone 7 או 7 Plus.
- גרסת המערכת: במכשיר הותקנה מערכת הפעלה iOS 10.2.1 (לדגמי SE ו-6) או iOS 11.2 (לדגמי iPhone 7) לפני ה-21 בדצמבר 2017.
- מיקום המשתמש: המשתמש בחר בישראל כמדינה המוגדרת במכשיר בעת ההרשמה.
לאחר האישור הסופי של בית המשפט, יוקם אתר אינטרנט ייעודי שבו יוכלו המשתמשים למלא טופס תביעה מקוון. מנהל ההסדר יבדוק את הזכאות של כל פונה, ומי שתביעתו תאושר יקבל פיצוי כספי בהתאם להוראות שנקבעו. הפיצוי בישראל מגיע לאחר הסדרי פשרה דומים ברחבי העולם, שבהם שילמה אפל מאות מיליוני דולרים ללקוחות שנפגעו.

האמת, משתמשי אפל הראו שהם אוהבים שמחרבנים עליהם. אז למה שאפל לא לעזה זאת.
היה לי דגם אייפון 6 אשמח לבדוק אם הכי מגיע לי פיצוי על כך