גוגל (Google) שמה סוף לאחד ה"טריקים" הפופולריים ביותר בקרב משתמשי יוטיוב שאינם מנויים לשירות הפרימיום. החברה עדכנה את הנגן שלה כך שיזהה ויחסום הפעלה של סרטונים ברקע כאשר הגלישה מתבצעת דרך דפדפנים חיצוניים במובייל.
הפרצה המדוברת אפשרה למשתמשים יצירתיים לעקוף את חומת התשלום של יוטיוב במשך שנים. על ידי שימוש בדפדפנים שתומכים בהשמעה ברקע, ניתן היה להפעיל פלייליסטים או פודקאסטים מבלי לשלם על מנוי YouTube Premium. אולם, החל מהשבוע, משתמשים מדווחים כי ברגע שהם יוצאים מהדפדפן או מכבים את המסך, הניגון נעצר באופן מיידי.
באופן מפתיע, נראה שהחסימה של גוגל כה גורפת שהיא משפיעה אפילו על מנויי פרימיום המנסים לצפות בתוכן דרך דפדפנים במובייל במקום דרך האפליקציה הרשמית. בדיקות שנעבדו בימים האחרונים מעלות כי גם עבור מנויים משלמים, הניגון בדפדפן נעצר, אם כי בדפדפן הספארי של אפל (Apple) קיים עדיין מעקף חלקי: לאחר שהסרטון נעצר עם כיבוי המסך, ניתן ללחוץ על כפתור ה-"Play" מתוך מסך הנעילה כדי להמשיך את ההשמעה.

בהודעה רשמית שמסרה גוגל ל-GSMArena, אישרה החברה את המהלך: "השמעה ברקע היא תכונה המיועדת באופן בלעדי למנויי YouTube Premium. בעוד שחלק מהמשתמשים שאינם מנויים הצליחו בעבר לגשת ליכולת זו דרך דפדפני אינטרנט במובייל בתרחישים מסוימים, עדכנו את החוויה כדי להבטיח עקביות בכל הפלטפורמות שלנו".
המהלך הוא חלק ממאבק רחב יותר של יוטיוב נגד חוסמי פרסומות ושימוש לא מורשה בתכונות פרימיום. בעוד שגוגל ביצעה את המהלך שלה, הניסיון מלמד שקהילת המשתמשים והמפתחים כבר עומלת על פתרונות עוקפים חדשים, במעין משחק "חתול ועכבר" טכנולוגי שאינו צפוי להסתיים בקרוב.

יש לפחות 2 קבצי התקנה APK שאני מכיר שעושים את הפעולה הזאת בצורה טובה מאד: YMusic (אייקון ירוק עם לחצן פליי) ו-noutube (אייקון של לוטרה מחזיקה לחצן פליי).
נסו ותהנו!
יש עוד כמה שאני מכיר