נראה כי Bixby החדשה עומדת לקבל את ההזדמנות השנייה שרבים חשבו שלא תגיע לעולם. הודעה לעיתונות שפורסמה "בטעות" על ידי סמסונג (Samsung) והוסרה זמן קצר לאחר מכן, חושפת כי החברה מתכננת מהפכה בעוזרת הקולית שלה במסגרת עדכון One UI 8.5.
בניגוד לעבר, בו משתמשים חיפשו את הדרך המהירה ביותר לבטל את הכפתור הייעודי של Bixby, ההדלפה החדשה מצביעה על שינוי אסטרטגי, הפיכת העוזרת ל"סוכנת מכשיר שיחתית" (Conversational Device Agent) שחיה בסימביוזה עם המכשיר, ועם האינטרנט.
פדיחה או טיזר מתוכנן?
על פי המידע שדלף, סמסונג מכוונת להפוך את האינטראקציה עם המכשיר לטבעית לחלוטין. במקום לנבור בתפריטים, Bixby החדשה תבין כוונות. בדוגמה שצוינה בהודעה שנמחקה, המשתמש יכול פשוט לומר לטלפון "נמאס לי שהמסך נכבה בזמן שאני קורא", והעוזרת תבין לבד את ההקשר ותפעיל את פיצ'ר "השארת מסך דולק" (Keep Screen On). המטרה היא לחסל את הצורך בפקודות רובוטיות נוקשות ולעבור לדיאלוג שמבין את "קרבי המכשיר".

התשובה לאפל: Perplexity נכנסת לתמונה
החלק המעניין ביותר בהדלפה נוגע לשיתוף הפעולה עם Perplexity AI. סמסונג למעשה משכפלת את האסטרטגיה של אפל (Siri + ChatGPT, בקרוב Siri + Gemini), אך בוחרת בפרטנר אחר. אם בעבר שאילתות מורכבות היו זורקות את המשתמש לדפדפן חיצוני, האינטגרציה החדשה תשאב מידע חי ותציג אותו בתוך הממשק.

הדוגמה שניתנה ממחישה זאת היטב, בקשה כמו "מצא לי מלון ידידותי למשפחות בסיאול עם בריכה" תעובד על ידי המנוע של Perplexity ותוצג כתשובה ישירה וקריאה, מבלי להוציא את המשתמש מהאפליקציה.
האם Bixby החדשה באמת נחוצה?
זו שאלת המיליון. למרות הדומיננטיות המוחלטת של Gemini במכשירי האנדרואיד, סמסונג מאותתת שהיא רוצה עצמאות. המהלך לא נועד להחליף את גוגל (שתי העוזרות יפעלו במקביל), אלא לייצר חוויה קוהרנטית יותר לנאמני המותג. אם סמסונג תצליח לספק עוזרת שבאמת מבינה "למה המסך שלי עושה את זה?", ייתכן של-Bixby תהיה סוף סוף זכות קיום מעבר להיותה ברירת מחדל מעיקה.
זמינות והשקה
הגרסה היציבה של העוזרת המשודרגת צפויה להגיע יחד עם השקת סדרת ה-Galaxy S26 (פברואר 2026). משתמשי ה-S25 המשתתפים בתוכנית הבטא של One UI 8.5 עשויים לקבל טעימה מהיכולות הללו עוד קודם לכן.
