"אף אחד לא רוצה את זה": מיקרוסופט דוחפת AI לווינדוס והמשתמשים כועסים

ראש חטיבת ווינדוס הכריז כי העתיד הוא "מערכת הפעלה סוכנתית", והתגובות הזועמות מצד המשתמשים לא איחרו לבוא.

אבי דוד
מאת אבי דוד
3 דקות קריאה
Windows AI | תמונה: מיקרוסופט
Windows AI | תמונה: מיקרוסופט
אמ;לק
  • ראש חטיבת ווינדוס, פאוואן דאבולורי, הכריז כי מערכת ההפעלה "מתפתחת למערכת הפעלה סוכנתית" (Agentic OS) מבוססת AI.
  • הציוץ של דאבולורי נתקל בגל תגובות שליליות חסר תקדים, עם אמירות כמו "אף אחד לא רוצה את זה" ו"תפסיקו עם השטויות האלה".
  • המשתמשים טוענים כי המוניטין של ווינדוס בשפל, וכי על מיקרוסופט להתמקד בתיקון באגים, יציבות, והפסקת דחיפת שירותים ופרסומות, לפני שהיא דוחפת AI לווינדוס.

ראש חטיבת ווינדוס החדש במיקרוסופט (Microsoft), פאוואן דאבולורי, הצית סערה ברשת X (טוויטר לשעבר) כשהכריז על החזון העתידי של מערכת ההפעלה. בציוץ שנועד לקדם את כנס Ignite של החברה, הצהיר דאבולורי כי הפלטפורמה "מתפתחת למערכת הפעלה סוכנתית (Agentic OS)". הצהרה זו מאשררת את הכיוון האסטרטגי החדש של מיקרוסופט, שבועות ספורים לאחר שארגנה מחדש את חטיבת ווינדוס כדי להתמקד בפיתוח מערכת הפעלה מבוססת בינה מלאכותית.

עקבו אחרינו ב-Google הוסיפו כמקור מועדף

אך במקום התלהבות, התגובה למהלך הייתה כמעט אלימה. הציוץ של דאבולורי "התבשל" על ידי גל עצום של תגובות שליליות מצד משתמשים ומפתחים. "אחי, ברצינות, אף אחד לא רוצה את זה," הגיב משתמש אחד. אחר הוסיף: "תפסיקו עם השטויות האלה. אף אחד לא ביקש את זה".

מחברים אתכם לטכנולוגיה. עכשיו יותר מתמיד.

האפליקציה הרשמית של The Verifier

Download on App Store Download on App Store
הציוץ שהוביל למנהל מוצר של ווינדוס לחסום את התגובות

נראה שלא מדובר במיעוט קולני, אלא בביטוי למשבר אמון עמוק כלפי מיקרוסופט. רוב מוחלט של התגובות לציוץ היו שליליות, והצביעו על כך שהמוניטין של ווינדוס נמצא בשפל של כל הזמנים. כפי ששאל מגיב אחד: "אתם מקבלים משוב שלילי באופן גורף על כל עניין ה-AI הזה. ובכל זאת אתם מתמידים. למה?".

הזעם של המשתמשים לא נובע רק מהדחיפה ל-AI, אלא מהתחושה שמיקרוסופט מתעדפת את המהלך הזה על פני טיפול בבעיות הליבה של מערכת ההפעלה. בשנים האחרונות, לקוחות רבים מרגישים שווינדוס הפכה לפלטפורמה שמטרתה "לסחוט כמה שיותר כסף מהמשתמש".

עקבו אחרינו ב-Google הוסיפו כמקור מועדף

התחושה הזו נובעת מדחיפה בלתי פוסקת של שירותים כמו OneDrive ו-Copilot, שילוב פרסומות במערכת, והדרישה הכמעט כפויה לפתוח חשבון מיקרוסופט במהלך ההתקנה. נזכיר כי ווינדוס 11 היא מערכת ההפעלה המודרנית היחידה שמחייבת חשבון מקוון. אפילו אנדרואיד, iOS ו-ChromeOS מאפשרות שימוש בחשבון מקומי.

מעבר לתחושת ה"סחיטה", משתמשים רבים מתוסכלים מהיציבות של המערכת. "היא מתפתחת לערימת בוץ מלאת באגים," כתב משתמש אחר, "הרסתם לחלוטין מוצר שהיה פגום מלכתחילה". התחושה הרווחת היא שעדכונים שוטפים גורמים לבעיות חדשות, למרות קיומה של תוכנית "אינסיידר" שאמורה למנוע זאת.

Windows 11 בימים טובים יותר

הביקורת מצביעה על כך שווינדוס AI אינו התשובה לבעיות הנוכחיות של ווינדוס. המשתמשים דורשים ממיקרוסופט להתמקד ביסודות, יציבות, אמינות והפסקת הפיכת המערכת ל-"לוח מודעות", לפני שהיא מנסה ליישם יכולות AI.

נראה שמיקרוסופט נכנסה ל"טירוף AI", והיא מקצצת תקציבים בחטיבות אחרות (כמו Xbox ו-Surface) כדי לממן את שילוב כלי ה-AI. התחושה היא ש"אם זה לא AI, זה לא חשוב". כעת, החברה עומדת בפני קרב קשה לשכנע את הלקוחות לאמץ את האקוסיסטם החדש שלה, לאחר שעשור שלם של ביטול מוצרים ופגיעה בחוויית המשתמש שחק את אמונם.

שתפו כתבה
עורך משנה
מעקב
ממקימי האתר ועורך משנה | פנבוי של אפל אבל שומר חסד נעורים למיקרוסופט. מומחה SEO והתמיכה הטכנית של הצוות באתר. לאבי ניסיון רב בכתיבה טכנית ועבודה בתחום - בין היתר היה שותף ב-GSM-Israel ובעל אתר טכנולוגי עצמאי בשם TechIT. | סלולרי: iPhone 16 Pro Max מחשב: MacBook Air 13 M4" טאבלט: iPad Pro 11" שעון חכם: Apple Watch Ultra
אין תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *