עולם הטכנולוגיה בקושי הספיק לעכל את השקת סדרת האייפון 17, וכבר הדיווחים והשמועות מתחילים להתמקד בדור הבא, הצפוי להגיע אלינו רק ב-2026. בעוד שהאייפון 17 אכן הכפיל את נפח האחסון הבסיסי ל-256GB (צעד מבורך), רבים מהמשתמשים חשו אכזבה מסוימת כשאפל בחרה להישאר עם 8GB של זיכרון RAM בדגמי הבסיס, בדיוק כפי שהיה בדור הקודם. כעת, דיווח חדש שמקורו בקוריאה שופך אור על מה שעשוי להיות השינוי המרכזי בסדרת אייפון 18.

לפי הדיווח, נראה שאפל (Apple) סוף סוף נערכת לבצע את הקפיצה המשמעותית הבאה בזיכרון העבודה (RAM). על פי המידע, החברה מנהלת מגעים מתקדמים עם ספקיות שבבים, ובראשן סמסונג (Samsung), להגברת הייצור של שבבי זיכרון מתקדמים מסוג LPDDR5X. המשמעות המעשית, דגם האייפון 18 הסטנדרטי עשוי לזנק מ-8GB ישירות ל-12GB של זיכרון RAM.
השאלה המתבקשת היא "למה עכשיו?". התשובה, ככל הנראה, טמונה במילה אחת, AI. הבינה המלאכותית היא כבר לא רק גימיק בענן; היא הופכת לחלק בלתי נפרד מהפעולות המבוצעות ישירות על המכשיר (On-Device AI). כדי להריץ מודלים מורכבים, לנתח מידע בזמן אמת ולהפעיל עוזרת קולית חכמה באמת (גרסה עתידית ומשודרגת של סירי, למשל), נדרש כוח עיבוד משמעותי, וחשוב מכך, נדרש זיכרון RAM רחב היקף.
8GB של זיכרון הפכו לצוואר בקבוק עבור היכולות שאפל רוצה לשלב. המעבר ל-12GB אינו רק שדרוג "על הנייר" שיראה טוב בטבלאות השוואה; זהו צעד הכרחי כדי לאפשר את הדור הבא של התוכנה והתכונות שאפל מתכננת, ולהפוך את ה-אייפון 18 למכשיר "AI-Native" אמיתי.

הדיווח אינו מסתמך רק על השערות. הוא מצביע על כך שאפל פנתה לא רק לסמסונג, אלא גם לספקיות ענק נוספות כמו SK Hynix ו-Micron, כדי לאבטח אספקה של רכיבי LPDDR5X. מדובר בזיכרון מהיר וחסכוני יותר באנרגיה מהדורות הקודמים.
הפרט המעניין הוא שהשבבים הללו מבית סמסונג זמינים כיום בעיקר בתצורות של 12GB ו-16GB. העובדה שאפל מגבירה דרישות לרכיבים אלו רומזת בבירור על כוונתה לנטוש את תצורת ה-8GB, לפחות בדגמים החדשים של 2026. כמובן, תמיד קיימת אפשרות שאפל תסתפק בשדרוג מהירות הזיכרון ותישאר ב-8GB, אך התעשייה כולה נעה קדימה, והדרישות של AI הופכות את תרחיש ה-12GB לסביר הרבה יותר.
אפל ידועה ביצירת בידול ברור בין הדגמים הסטנדרטיים לדגמי ה"פרו". כיום, דגמי האייפון 17 פרו מגיעים עם 12GB של זיכרון RAM. אם אכן דגם ה-אייפון 18 הבסיסי יקבל 12GB, זה כמעט מחייב את אפל להקפיץ את דגמי הפרו לרמה הבאה.

התרחיש הסביר ביותר הוא שדגמי האייפון 18 פרו והאייפון 18 פרו מקס יצוידו ב-16GB של זיכרון RAM. מהלך כזה ייצור היררכיה חדשה וברורה, 12GB לדגמי הבסיס (שיהיו חזקים מאי פעם) ו-16GB למקצוענים ולמשתמשים הכבדים, שיזדקקו לכל טיפת ביצועים עבור יישומי AI מתקדמים, צילום ועריכה. אמנם 2026 עוד רחוקה, אך נראה שהיסודות לדור הבא של האייפון מונחים כבר עכשיו.
