הסוף לבהייה במסך: iOS 26.1 מתקנת את הדבר הכי מעצבן באייפון

שנים של תסכול בדרך לסיום? אפל סוף סוף משחררת את החסימה שכולנו שנאנו.

אבי דוד
מאת אבי דוד
3 דקות קריאה
תמונה: iDB
תמונה: iDB
אמ;לק
  • iOS 26.1 (בטא) מציג הרחבה חדשה המאפשרת לאפליקציות צד שלישי כמו גוגל פוטוס ו-OneDrive לבצע גיבוי תמונות מלא ברקע.
  • הפיתוח החדש יאפשר לגיבויים להמשיך גם כשהאפליקציה סגורה או המכשיר נעול, ויספק חוויה זהה לזו של iCloud Photos.
  • המהלך ככל הנראה נועד להפחית לחץ רגולטורי ואנטי-מונופוליסטי על אפל, במיוחד על רקע החוקים החדשים באירופה.

חברת אפל (Apple) מבצעת בשקט שינוי דרמטי שמשתמשי אייפון רבים חיכו לו במשך שנים, כזה שעשוי לשנות לחלוטין את האופן שבו מגבים תמונות לשירותי ענן של צד שלישי. החל מגרסת iOS 26.1, שנמצאת כעת בבטא, החברה מציגה שיטה חדשה שתאפשר לאפליקציות כמו גוגל פוטוס (Google Photos) ו-OneDrive לגבות תמונות באופן אוטומטי ומלא ברקע.

עקבו אחרינו ב-Google הוסיפו כמקור מועדף

עד היום, משתמשי אייפון המעדיפים שירותי גיבוי חלופיים על פני iCloud Photos של אפל, נאלצו להתמודד עם מגבלה מערכתית מתסכלת. אפליקציות כמו גוגל פוטוס, דרופבוקס או OneDrive היו כפופות למגבלות נוקשות של iOS ויכלו להעלות קבצים באופן אמין רק כאשר האפליקציה הייתה פתוחה ופעילה בחזית המסך.

מחברים אתכם לטכנולוגיה. עכשיו יותר מתמיד.

האפליקציה הרשמית של The Verifier

Download on App Store Download on App Store

התוצאה הייתה גיבויים שנתקעו באמצע, תסכול משתמשים שנאלצו "לבהות" באפליקציה פתוחה במשך שעות כדי לוודא שכל התמונות והסרטונים שלהם גובו, וכישלונות העלאה ברגע שהמכשיר ננעל או שהמשתמש עבר לאפליקציה אחרת. אותן מגבלות השפיעו גם על אפליקציות מסרים כמו וואטסאפ וטלגרם, שהתקשו לשלוח מספר רב של קבצי מדיה ברקע.

כעת, עם iOS 26.1, נראה שאפל סוף סוף פותחת את הדלת. כפי שדווח לראשונה על ידי 9to5Mac, הפונקציונליות החדשה מופעלת על ידי הרחבה (extension) חדשה ב-PhotoKit של אפל.

עקבו אחרינו ב-Google הוסיפו כמקור מועדף

במילים פשוטות, במקום שהאפליקציה עצמה תהיה אחראית על ההעלאה, היא תוכל לבקש ממערכת ההפעלה (iOS) לנהל את התהליך. ההרחבה החדשה תטפל בהעלאות גם כשהאפליקציה אינה פעילה. המשמעות היא שהגיבוי יוכל להמשיך לפעול בזמן שהמכשיר נעול בכיס או בזמן שהמשתמש גולש באפליקציה אחרת.

על פי התיעוד של אפל למפתחים, מערכת ההפעלה עצמה תנהל את הגישה לרשת ואת צריכת החשמל, כדי להבטיח שהתהליך יתבצע ביעילות מבלי לרוקן את הסוללה. עבור המשתמשים, התוצאה הסופית תהיה חווית גיבוי תמונות זהה לחלוטין לזו שמשתמשי iCloud Photos נהנים ממנה, פשוט לצלם, והגיבוי קורה אוטומטית ברקע מבלי לחשוב על זה.

המהלך הזה מגיע על רקע לחץ רגולטורי גובר על אפל, במיוחד באירופה בעקבות חוק השווקים הדיגיטליים (DMA). ניתן לשער שפתיחת היכולת הזו, שהייתה שמורה באופן בלעדי ל-iCloud, היא ניסיון של אפל להקדים תרופה למכה ולהפחית ביקורת אנטי-מונופוליסטית על ידי יצירת מגרש משחקים שווה יותר למתחרותיה.

אפל מדגישה כי האפשרות החדשה עדיין נמצאת בבטא ועשויה להשתנות ולהתפתח עוד לפני השחרור הציבורי הרשמי של iOS 26.1. העדכון הגדול הבא צפוי להיות זמין לכלל המשתמשים כבר בשבועות הקרובים.

שתפו כתבה
עורך משנה
מעקב
ממקימי האתר ועורך משנה | פנבוי של אפל אבל שומר חסד נעורים למיקרוסופט. מומחה SEO והתמיכה הטכנית של הצוות באתר. לאבי ניסיון רב בכתיבה טכנית ועבודה בתחום - בין היתר היה שותף ב-GSM-Israel ובעל אתר טכנולוגי עצמאי בשם TechIT. | סלולרי: iPhone 16 Pro Max מחשב: MacBook Air 13 M4" טאבלט: iPad Pro 11" שעון חכם: Apple Watch Ultra
אין תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *