יצרנית הרכב החשמלי טסלה (Tesla) מכריזה על קריאה לתיקון (ריקול), והפעם היא משפיעה על כ-13,000 מכוניות חדשות יחסית בארצות הברית. הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים האמריקאית (NHTSA) פרסמה ביום רביעי (22.10) הודעה רשמית לפיה 12,963 כלי רכב מדגמי מודל 3 (משנת 2025) ומודל Y (משנת 2026) נקראים למוסכים.

הסיבה לריקול היא פגם שהתגלה ברכיב קריטי במארז הסוללה. על פי הודעת הרגולטור, התקלה הספציפית נעוצה ב"מגען" (contactor) של הסוללה. פגם ברכיב זה עלול להוביל לכשל, שיתבטא באובדן פתאומי של כוח ההנעה בזמן נסיעה.
ב-NHTSA מזהירים כי מצב כזה מסוכן במיוחד, מכיוון שהוא עלול לגרום לנהג לאבד את יכולת ההאצה של הרכב באופן בלתי צפוי, ובכך להגביר משמעותית את הסיכון למעורבות בתאונת דרכים.
טסלה הודיעה כי תטפל בבעיה עבור כל הלקוחות המושפעים ללא כל עלות. במסגרת התיקון, החברה תחליף את רכיב המגען הפגום במארז הסוללה ברכיב חדש ותקין.
על פי הדיווח, נכון ל-7 באוקטובר, טסלה כבר זיהתה 36 תביעות אחריות ו-26 דיווחים מהשטח שהתקבלו מלקוחות וקשורים ישירות לתקלה זו. עם זאת, החברה הדגישה בפני הרגולטור כי נכון לעכשיו, לא ידוע לה על שום התנגשות, פציעה או מקרה מוות שנגרמו כתוצאה מהפגם הספציפי הזה.

הריקול הנוכחי, אף שהוא קטן יחסית בהיקפו עבור טסלה, מגיע בתקופה רגישה מאוד עבור החברה אל מול הרשויות הפדרליות בארה"ב. הוא מצטרף ללחץ ציבורי ורגולטורי גובר מצד הקונגרס וה-NHTSA, במיוחד סביב טכנולוגיות הנהיגה האוטונומית ה-FSD.

רק בתחילת החודש, סוכנות הבטיחות הודיעה על פתיחת חקירת ענק נפרדת ורחבת היקף, הבוחנת לא פחות מ-2.88 מיליון כלי רכב של טסלה המצוידים במערכת ה-Full Self-Driving (FSD). חקירה זו נפתחה בעקבות קבלת יותר מ-50 דיווחים על הפרות בטיחות תנועה חמורות וסדרה של תאונות שככל הנראה קשורות להפעלת המערכת. הבדיקות המרובות הללו מתרחשות שבועות ספורים בלבד לאחר אישור מינויו של מנהל חדש ל-NHTSA, מה שעשוי לאותת על גישה מחמירה יותר כלפי יצרניות הרכב.
