מזכרים פנימיים שהודלפו מגוגל, אמזון ומיקרוסופט חושפים כי ענקיות הטכנולוגיה קוראות בדחיפות לעובדיהן, המחזיקים בויזת H-1B ונמצאים כעת בנסיעות מחוץ לארצות הברית, לשוב למדינה באופן מיידי. האזהרה מגיעה שעות ספורות בלבד לפני כניסתן לתוקף של הגבלות חדשות על כניסת עובדים זרים.
על פי המזכרים, החל מהשעה 12:01 בלילה (שעון החוף המזרחי) ביום ראשון, ה-21 בספטמבר, תיכנס לתוקף הנחיה נשיאותית חדשה המטילה מגבלת נסיעה. על פי ההנחיה, מחזיקי ויזת H-1B לא יוכלו להיכנס או לשוב לארה"ב, אלא אם כן תצורף לבקשתם אגרה נוספת בסך 100,000 דולר.

בשל ההתרעה הקצרה והדרמטית, החברות הנחו את עובדיהן הנמצאים בחו"ל לעשות כל מאמץ כדי להסדיר נסיעה ולנחות על אדמת ארה"ב לפני כניסת ההגבלה לתוקף. במזכרים, החברות מביעות התנצלות על ההתראה הקצרה ומבטיחות לספק תמיכה והכוונה לעובדים שינסו לחזור.
במקביל, עובדים המחזיקים בוויזת H-1B ובני משפחותיהם (בעלי ויזת H-4) הנמצאים כעת בתוך גבולות ארה"ב, הונחו באופן חד משמעי להישאר במדינה ולא לצאת לחו"ל עד להודעה חדשה. במזכר של אמזון צוין כי אף שוויזות H-4 לא הוזכרו מפורשות בהנחיה, ההמלצה להישאר במדינה חלה גם עליהן כאמצעי זהירות.
