אחרי שנים של תסכול, נראה שהפתרון לבעיית הקליטה הסלולרית ברכבת קרוב מתמיד. שרת התחבורה מירי רגב ושר התקשורת שלמה קרעי חתמו על מסמך הבנות פורץ דרך שאמור לשים סוף לניתוקים ולאפשר גלישה רציפה ואיכותית למאות אלפי הנוסעים מדי יום.
בעיית הקליטה סלולרית בקרונות הרכבת הפכה בשנים האחרונות למטרד של ממש עבור הנוסעים, שהתקשו לנהל שיחות, לעבוד או לגלוש בזמן הנסיעה. כעת, שיתוף פעולה בין משרדי התחבורה והתקשורת ורכבת ישראל מציג תוכנית דו-ראשית לטיפול בבעיה מהיסוד, הן בצד התשתיות והן בצד הקרונות עצמם. המהלך נועד לשדרג באופן משמעותי את חוויית הנסיעה ולהפוך את התחבורה הציבורית לאטרקטיבית ויעילה יותר.

ליבת מסמך ההבנות החדש מעניקה תמריץ חסר תקדים לחברות הסלולר. החברות יוכלו להקים עשרות אתרי סלולר ואנטנות חדשות על נכסים וקרקעות של רכבת ישראל, וזאת ללא תשלום דמי שכירות חודשיים. ההטבה המשמעותית מגיעה עם תנאי ברור: על החברות להפעיל את המתקנים החדשים בתוך שנתיים. ההיענות מצד חברות התקשורת לא איחרה לבוא, וחברת פלאפון כבר הודיעה כי תקים אתרי סלולר לאורך תוואי הרכבת, בתחנות ובמסילות בפרק הזמן שהוגדר. מהחברה נמסר: "פלאפון מברכת על הודעת משרד התקשורת ורכבת ישראל. מדובר במהלך מבורך וחשוב המתיר חסמים וישפר באופן משמעותי את הקליטה של הנוסעים".
במקביל לפתרון התשתיתי, הטיפול בבעיה יתבצע גם בקרונות עצמם. לאחרונה הסתיים בהצלחה פיילוט ייחודי שכלל חריצת חלונות הקרונות בטכנולוגיית לייזר, פעולה שמשפרת דרמטית את יכולתם של האותות הסלולריים לחדור אל תוך הקרון. בעקבות ההצלחה, משרד התחבורה הקצה תקציב ייעודי של 68 מיליון שקלים ליישום הפתרון בכלל קרונות הרכבת. עד כה, כ-30 קרונות כבר צוידו בחלונות המחורצים, וכל קרון חדש שיירכש בעתיד יגיע עם חלונות אלו כסטנדרט.

החתימה על ההסכם התקיימה במתחם התפעולי של הרכבת בלוד, שם הוצגו הצעדים השונים לשיפור הקליטה. שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי, ציין כי המהלך "מחבר את הרכבת לעידן החדש של תשתיות תקשורת מתקדמות". שרת התחבורה, תא"ל (במיל') מירי רגב, הדגישה כי קליטה רציפה מאפשרת ניצול מיטבי של זמן הנסיעה. בנוסף לפתרונות המיידיים, צוותים משותפים בוחנים אמצעים משלימים, כמו שדרוג מערכות ה-WIFI ברכבת וטכנולוגיות ייעודיות לשיפור הקליטה במנהרות ובקטעים תת-קרקעיים.
