בהדלפה משמעותית ימים ספורים לפני כנס המפתחים השנתי שלה, נחשף המוצר המרכזי הבא של מטא (Meta) בתחום המחשוב הלביש. סרטון שעלה לזמן קצר לערוץ היוטיוב של החברה והוסר במהירות, הציג את ליין המשקפיים החכמים המלא שלה, ובראשם דגם חדש ומתקדם בשם "Meta Ray-Ban Display" הכולל תצוגה עילית (HUD).

הדגם החדש, כפי שנראה בסרטון, כולל תצוגה שקופה המוקרנת לעין ימין בלבד. חשוב להדגיש כי לא מדובר במשקפי מציאות רבודה (AR) מלאה, אלא בתצוגה עילית פשוטה יותר. בקטעים שהוצגו, ניתן היה לראות את התצוגה משמשת להצגת מידע מ-Meta AI ולקבלת הוראות ניווט רגלי.
גולת הכותרת השנייה היא שיטת השליטה במכשיר. המשקפיים החדשים נשלטים באמצעות צמיד יד המבוסס על טכנולוגיית sEMG, פרויקט שמטא מפתחת מזה שנים ארוכות. הצמיד מזהה את האותות החשמליים בשרירי היד ומאפשר שליטה באמצעות תנועות אצבע עדינות. בסרטון נראה משתמש "מקליד" אותיות על גבי משטח פיזי באמצעות החלקת האצבע כדי להשיב להודעה. על פי דיווח קודם של בלומברג, מחיר המוצר צפוי להתחיל ב-800 דולר.
עצם המיתוג תחת Ray-Ban מהווה הפתעה מסוימת. דיווחים קודמים טענו כי חברת האם EssilorLuxottica (הבעלים של Ray-Ban ו-Oakley) נרתעה מעובי המסגרת הנדרש עבור התצוגה, וכי מטא תשיק את המשקפיים תחת המותג שלה בלבד. נראה כי מה ששינה את דעתה של יצרנית המשקפיים הוא השקעה של 3 מיליארד אירו מצד מטא בחברה, שהעניקה לה 3% מהמניות. השקעה זו ככל הנראה נתנה למטא השפעה גדולה יותר על ההחלטות העסקיות והמיתוגיות.
בסרטון שהודלף נראו גם דגמים נוספים בליין הקרוב, ביניהם דגם חדש של אוקלי בשם Oakley Meta Sphaera, הכולל הגנה לעיניים ומצלמה הממוקמת במרכז.
כל הפרטים הרשמיים צפויים להיחשף במלואם באירוע המרכזי של כנס Connect 2025, שישודר בלילה שבין רביעי הקרוב ה-17 בספטמבר לחמישי בשעה 3:00 לפנות בוקר שעון ישראל. השידור יועבר בפייסבוק ועדכונים יעלו מיד לאחר מכן כאן באתר.